ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Minden település megfelelően elérhető a menetrendi változások után is

Az utasok számára az igényeikhez igazodó, a munkába és iskolába járáshoz megfelelő kínálatot biztosító vasúti és közúti szolgáltatások állnak rendelkezésre a menetrendi változások bevezetését követően is.  A vonatközlekedés minden működő viszonylaton fennmaradt, a párhuzamos buszjáratok leállításával növekszik a fizetőképes kereslet a távolsági és elővárosi vasúti forgalomban.
Létrehozva: 2012. április 16., 08:00
nyomtat küld

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium változatlanul a közösségi közlekedés pártján áll az egyéni megoldásokkal szemben. A közösségi közlekedést a továbbiakban is a vidék lakosságmegtartó erejének fokozása, gazdaságfejlesztési lehetőségeinek bővítése szempontjából meghatározó jelentőségű eszközként tartja számon. A közszolgáltatások folyamatos, biztonságos működése érdekében szükséges a menetrendi kínálat már rövidtávon jelentős hatékonyságjavulást eredményező összehangolása, a párhuzamosságok kiszűrése. A közúti és vasúti kapacitások egyidejű, teljes körű felülvizsgálatát követően meghozott intézkedések a vállalati kereteket meghaladva a szolgáltatók összességét egységben kezelik.

A menetrendi összehangolás egyik célja, hogy ahol megfelelő vasúti szolgáltatás áll rendelkezésre, ott a kötöttpályás közlekedés elsőbbsége érvényesüljön.  A minőségi kötöttpályás közlekedéssel ellátott viszonylatokon a párhuzamos, jellemzően autópályás autóbuszjáratok kínálata szűkült a vasút versenyhelyzetének erősítése érdekében. Az április közepétől nem közlekedő vonatok a közelmúltban elvégzett utasszámlálások alapján kihasználatlannak bizonyultak, a meglévő vagy bővített autóbuszos kínálattal jól helyettesíthetőek.

A szaktárca folyamatosan nyomon követi az utazási igényeket, és ha változásuk ezt indokolja, a szükséges menetrendi módosításokról soron kívül intézkedik. Az összehangolással 2012-ben az előzetes számítások szerint mintegy 8 milliárd forint takarítható meg a helyközi közösségi közlekedésben. A teljes éves hatás a későbbiekben elérheti a 12 milliárd forintot is. A minisztérium ellenőrzi majd a módosítások MÁV Csoport belső költségstruktúrájára gyakorolt hatásait.

A menetrendek és a szolgáltatások összehangolása mérsékli a közösségi közlekedés veszteségeit. A vasútközpontú közlekedési munkamegosztás helyreállítása irányába mutató jelentős előrelépés, hogy a módosítások a nyereséges buszjáratokról jelentős utasforgalmat irányítanak át a magas színvonalú szolgáltatást kínáló vonatokra. A menetrendi intézkedéseken túl számos, a közösségi közlekedés versenyképességének előmozdítását szolgáló döntés és lépés várható a közeljövőben. Az ágazat fenntartható finanszírozását célozzák a jogszabályi környezet együttműködést erősítő egységesítése (személyszállítási törvény), a tarifa- és kedvezményrendszer folyamatban lévő újragondolása, a már megtett és tervezett vállalati hatékonyságjavító intézkedések is.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések