ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Tarlós: Idén 500 millió a 3-as metróra

Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat - jelentette be Tarlós István főpolgármester hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Létrehozva: 2012. május 14., 12:53 | Utoljára frissítve: 2012. május 14., 14:44
nyomtat küld

A fideszes városvezető hangsúlyozta: 2012-ben az üzembiztonságot garantáló intézkedéseket tudják megtenni, ezek során az elsődleges az utasok biztonsága. Hangsúlyozta, hogy nem "bagatellizálják el" a 3-as metró problémáját, a vonal nagyon leromlott állapotban van részben a kora, részben pedig építési hiányosságok miatt, a teljes felújítás megkezdése azonban 2013-ban nem lehetséges. Megjegyezte: a jövő évi felújításhoz már 2006-ban meg kellett volna kezdeni az előkészítést, de előző városvezetés mindent alárendelt a 4-es metróprojektnek. Úgy vélte, a "Demszky-hagyaték" miatt "szükségállapotszerű" helyzet jött létre Budapesten. Kifejtette: a 4-es metró első szakaszának költségeiből megoldhatták volna többek között a 3-as metró teljes felújítását és járműcseréjét, villamosvonalak felújítását, HÉV-szerelvényeket és ezer buszt tudtak volna lecserélni. Tarlós István azt mondta, a 4-es metró 2013-ig az összes fejlesztési forrást lekötötte, miközben a fővárosnak egyre nagyobb forrásokat kellene a BKV-ra költenie, több felújítás, beruházás pedig elmaradt a BKV-nál és a fővárosban is.
   
A főpolgármester beszámolt arról, hogy kérték a Nemzeti Közlekedési Hatóság segítségét is, valamint elrendelték a 3-as metró infrastruktúrájának felülvizsgálatát. A korlátozások egy része megszüntethető, ha idén a teljes vonalon, összesen 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat - tette hozzá.  A jövőbeni felújításokkal kapcsolatban kifejtette, fokozzák a tűzvédelmet az állomásokon, felgyorsítják a járműcserét a 2-es vonalon, így a 3-ason több, régebbi szerelvényt is le tudnak selejtezni. Közölte továbbá: 2011-ben felkérték a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy kezdjék el az uniós források igénybe vételéhez a pályázati dokumentáció elkészítését, így a 2014-től induló új ciklusban közösségi forrásokra is pályázhatnak.
   
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta, elképzelhető, hogy több átmeneti intézkedést meg kell hozni, így sebességkorlátozásokat és járműkivonásokat is, hogy az üzembiztonságot fenntartsák. Hozzátette: egyre többet kell a metróvonalra költeni és egyre nagyobb kockázattal működik a 3-as vonal. Mint mondta, ultrahangos vizsgálatot végeztek, a legkritikusabb állapotban a sínszálak vannak, ezeket jövőre 35 kilométer hosszan le kell cserélni, ez mintegy 2 milliárd forintból megvalósítható. Ekkor jó állapotú, de használt szálakat építenek be, mert teljes felújítás előtt nincs értelme újakat használni. A BKV-nak minden évben van 8-10 milliárd forint beruházási kerete, ebben a 3-as metró most prioritást élvez, ebből az összegből szeretnék kigazdálkodni a felújítás összegét - tette hozzá.    

Tarlós István kérdésre válaszolva azt mondta, reméli, nem kerül sor arra, hogy a leromlott műszaki állapot miatt le kell zárni, vagy korlátozni kell a 3-as metró forgalmát, de mivel a pálya általános műszaki átvizsgálása előtt állnak, nem meri kijelenteni, hogy ez kizárható.
   
A főpolgármester szombaton elrendelte a hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát és az esetleges felelősség megállapítását a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért". A múlt héten az észak-déli vonal népligeti állomásánál két darab, egyenként két négyzetméteres rész szakadt le a díszmennyezetből. Azt követően, kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében úgynevezett sínfejkitörést találtak. Míg pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek, tűz nem keletkezett, ugyanakkor a műszaki hiba miatt egy ideig pótlóbuszok szállították az utasokat a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések