ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"A pedagógusok életpályamodellje nem pusztán béremelésről szól"

A pedagógusok életpályamodellje nem pusztán béremelésről szól, hanem arról, hogy a kormány befektet az oktatás színvonalának emelésébe – jelentette ki Gloviczky Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár az m1 Ma reggel című műsorában.
Létrehozva: 2012. május 15., 09:14
nyomtat küld

Definiáljuk a pedagógusok feladatait, a pályán való előrehaladás pedig ezentúl nem csupán az életkortól és a diploma szintjétől függ majd, hanem a folyamatos szakmai munkától. Természetesen egy nagyarányú béremelésről is szó van egy szakmai szempontok alapján ütemezett rendszerben, ez azonban nem pénzpumpálás, mint a Medgyessy-kormány idején az 50 százalékos béremelés – tette hozzá.

Gloviczky Zoltán az m1 Ma reggel című műsorában

A közoktatási törvény hivatalosan idén szeptemberben lép életbe, de nagyon kevés olyan passzusa van, mely közvetlenül érinti az iskolákat. Ilyen a mindennapos testnevelés felmenő rendszerben történő bevezetése, ami azt jelenti, hogy az első, az ötödik és a kilencedik osztályban lesz több testnevelés óra szeptembertől.

Az óvodákban szakadékátugrás következik: az oktatás átalakításának egy keveset hangsúlyozott, de annál markánsabb pontja a kötelező óvodáztatás bevezetése. Ennek komoly infrastrukturális akadályai vannak, ezért csak 2014-ben lépne életbe ez a rendszer. Az iskolai oktatásnak az egyik legkomolyabb feltételhiánya az, hogy nem előzi meg az ország egészében megfelelő óvodai felkészítés. Ma a mérések szerint a gyermekek úgy kerülnek iskolába, hogy már alsó tagozaton akár 4-5 évnyi szociális vagy akár mentális különbséget halmoznak fel. Az iskola pedig képtelen arra, hogy kompenzáljon ilyen eltéréseket – magyarázta az oktatáspolitikus.

Beszélt arról is, hogy eddig gyermeklétszám alapján finanszírozták az oktatást, a fenntartók azért abban voltak érdekeltek, hogy növeljék azt, és mindez egészen abszurd helyzetekhez vezetett. Ezért változik az állam és az önkormányzatok szerepmegosztása: a pedagógusok és a pedagógiai munkát segítők bérét az állam finanszírozza a kincstár felől, a többi munkaerőt pedig a fenntartó.

Úgy vélte: szinte a rendszerváltozás óta nem létezett központi tanterv, ami a tankönyvben volt ad hoc, azt tanították. Felhívta a figyelmet arra, hogy a közbeszédben szereplő 10 százalékos játéklehetőség félreértelmezése a helyzetnek, hiszen az alaptanterv az alapórák alapanyagát határozza meg, és ezenkívül a kerettantervek és a helyi tantervek még legalább másfélszer ennyi órában választhatnak specializációkat, tagozatokat, vagy bármilyen helyi sajátosságot.

(hirado.hu-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések