|
|
|
|
Iskola-összevonás fejlesztési program Hajdúnánáson
|
Fejlesztési programot dolgoztak ki Hajdúnánáson a korábbi négy önkormányzati iskola összevonásával létrejött intézmény működésének segítésére, a felvetődő problémák megoldására - az átalakítást Szólláth Tibor (Fidesz) polgármester szerdán sajtótájékoztatón mutatta be Debrecenben. |
Létrehozva: 2012. június 13., 17:45 | Utoljára frissítve: 2012. június 13., 17:49 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
A településvezető kiemelte: elsődlegesen azzal a céllal hozták létre az összevont intézményt, hogy az a korábbi négynél gazdaságosabban működjön, s jobb feltételeket, illetve magasabb színvonalú oktatást biztosítsanak az 1300 gyereknek és a 170 pedagógusnak. Hozzátette, hogy Hajdúnánáson nem aláírásgyűjtésekkel, tüntetésekkel, hanem - az országban egyedülálló módon - előremutató fejlesztéssel reagáltak az iskola-összevonásra. Szólláth Tibor közlése szerint az Egyensúly Mentálhigiénés Konzultációs Alapítvány (EMKA) szakemberei a helyi tanárok és a városvezetők segítségével olyan iskolafejlesztési programot alkottak az elmúlt tíz hónapban, amely megkönnyíti az összevonásokkal járó változás feldolgozását. A "Változásért változunk" fejlesztési program kompatibilis a 2013-ban bevezetendő pedagógus-életpályamodell koncepciójával, ezért országos oktatásirányítási problémákra jelent a jövőben megoldást - tette hozzá a polgármester. Almádi Krisztina, az alapítvány szakmai vezetője elmondta: kérdőívek és vezetői workshopok segítségével térképezték fel a problémákat, majd a tantestület bevonásával dolgozták ki az új működési folyamatokat. Hozzátette, hogy új, irányíthatóbb szervezetet hoztak létre az iskolában, középvezetői szintet alakítottak ki, és bevezették a teljesítményértékelési rendszert. Tóth Imre, az integrált Bocskai István iskola igazgatója megjegyezte: az átalakítás nem járt pedagóguselbocsátással, a vezetői létszám viszont 30-ról alig a felére csökkent. Az új struktúrában kevesebb "oktatáson kívüli teher" jut a pedagógusokra, ezáltal jobban összpontosíthatnak a szakmai munkára. Az integráció egyértelmű előnyének tekintik például, hogy ma jóval több diák vehet részt emelt szintű matematikaoktatáson, mint korábban, amikor csak egy iskolában volt erre lehetőség, s a művészeti tagintézményükben 300 gyerek kezdett el a népi tánccal ismerkedni. Szólláth Tibor másoknak is ajánlotta a "hajdúnánási mintát", azt hangoztatva: büszkék az innovatív fejlesztésre, s a város célja, hogy az ott megalkotott iskolafejlesztési koncepciót országos mintaprogrammá terjessze ki.
(MTI-fidesz.hu)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|