ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Iskola-összevonás fejlesztési program Hajdúnánáson

Fejlesztési programot dolgoztak ki Hajdúnánáson a korábbi négy önkormányzati iskola összevonásával létrejött intézmény működésének segítésére, a felvetődő problémák megoldására - az átalakítást Szólláth Tibor (Fidesz) polgármester szerdán sajtótájékoztatón mutatta be Debrecenben.
Létrehozva: 2012. június 13., 17:45 | Utoljára frissítve: 2012. június 13., 17:49
nyomtat küld

A településvezető kiemelte: elsődlegesen azzal a céllal hozták létre az összevont intézményt, hogy az a korábbi négynél gazdaságosabban működjön, s jobb feltételeket, illetve magasabb színvonalú oktatást biztosítsanak az 1300 gyereknek és a 170 pedagógusnak. Hozzátette, hogy Hajdúnánáson nem aláírásgyűjtésekkel, tüntetésekkel, hanem - az országban egyedülálló módon - előremutató fejlesztéssel reagáltak az iskola-összevonásra. Szólláth Tibor közlése szerint az Egyensúly Mentálhigiénés Konzultációs Alapítvány (EMKA) szakemberei a helyi tanárok és a városvezetők segítségével olyan iskolafejlesztési programot alkottak az elmúlt tíz hónapban, amely megkönnyíti az összevonásokkal járó változás feldolgozását. A "Változásért változunk" fejlesztési program kompatibilis a 2013-ban bevezetendő pedagógus-életpályamodell koncepciójával, ezért országos oktatásirányítási problémákra jelent a jövőben megoldást - tette hozzá a polgármester.
   
Almádi Krisztina, az alapítvány szakmai vezetője elmondta: kérdőívek és vezetői workshopok segítségével térképezték fel a problémákat, majd a tantestület bevonásával dolgozták ki az új működési folyamatokat. Hozzátette, hogy új, irányíthatóbb szervezetet hoztak létre az iskolában, középvezetői szintet alakítottak ki, és bevezették a teljesítményértékelési rendszert.
   
Tóth Imre, az integrált Bocskai István iskola igazgatója megjegyezte: az átalakítás nem járt pedagóguselbocsátással, a vezetői létszám viszont 30-ról alig a felére csökkent. Az új struktúrában kevesebb "oktatáson kívüli teher" jut a pedagógusokra, ezáltal jobban összpontosíthatnak a szakmai munkára. Az integráció egyértelmű előnyének tekintik például, hogy ma jóval több diák vehet részt emelt szintű matematikaoktatáson, mint korábban, amikor csak egy iskolában volt erre lehetőség, s a művészeti tagintézményükben 300 gyerek kezdett el a népi tánccal ismerkedni.
   
Szólláth Tibor másoknak is ajánlotta a "hajdúnánási mintát", azt hangoztatva: büszkék az innovatív fejlesztésre, s a város célja, hogy az ott megalkotott iskolafejlesztési koncepciót országos mintaprogrammá terjessze ki.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések