ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Tarlós: Nem a városhatár lesz a behajtási díj zónahatára

Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – jelentette ki Tarlós István főpolgármester csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában.
Létrehozva: 2012. június 14., 12:38 | Utoljára frissítve: 2012. június 15., 11:05
nyomtat küld

A városvezető úgy vélte: ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétől mindenkinek fizetni kellene, "aki beteszi a lábát Budapestre", a vidékről látogatóba érkező családtagoktól kezdve az Országgyűlésbe érkező parlamenti képviselőkig. Hozzátette: a városhatárokon "pont semmilyen" tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.

A tanácskozáson résztvevő polgármesterek személyét firtató előző napi sajtóhírre utalva elmondta: azért őket hívta meg, mert az egyik - Láng Zsolt (Fidesz-KDNP) - a parlament önkormányzati bizottságának elnöke, a másik - Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP) - a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének (BÖSZ) elnöke, a harmadik - Wintermantel Zsolt (Fidesz-KDNP) - közlekedésmérnök és szakértő.

Bús Balázs (Fidesz-KDNP) óbudai polgármesterre utalva jelezte: a tanácskozásra nem azt hívta meg, aki "szociális munkás alapfoglalkozású és azt javasolta, hogy egész Budapest területére vezessék be a dugódíjat". A városvezető tájékoztatása szerint két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A fizetendő díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni.

Kijelentette: a városvezetés nem ragaszkodik mindenáron a dugódíjhoz, más megoldást - például csak a BKV működtetésére fordítható iparűzési adót - is jónak tartana, de a kormány egyebek mellett ezt a változatot támogatta a tömegközlekedési társaság hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodásban.

A főpolgármester azt is hangsúlyozta: szeretné világossá tenni, hogy az úgynevezett dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis elődje, a szabad demokrata Demszky Gábor a négyes metró uniós támogatásának feltételeként vállalta azt. Tarlós István szólt a taxirendeletről is, elmondása szerint szégyen az, ami Budapesten taxi-ügyben zajlik, az autók megjelenése "kriminális", bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani.

A főpolgármester a sajtótájékoztatón, amelyet a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalások után tartott azt mondta, néhány kérdésben engedni tudnak a szakmai szervezeteknek, ilyen a fix összegű tarifa bevezetése, és az egységes megjelenés dizájnja is. Két dologban azonban nem tudnak kompromisszumokat kötni: a rendelet elemeinek egységes időpontban való bevezetése, illetve a műszaki paraméterek meghatározása. Ezzel kapcsolatban jelezte: nem lehet "méltatlan" körülményeket teremteni.

(MTI - fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések