ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Átszervezik a budai Vár közlekedését a rekonstrukcióval párhuzamosan

Számos, közlekedést érintő projekttel kapcsolódik össze a budai Vár és környékének fejlesztése: egyebek mellett mélygarázsokkal próbálják mérsékelni a parkoló autók számát, elektromos buszokat közlekedtetnének, és már jövő nyáron működik az új beléptető rendszer.
Létrehozva: 2012. június 22., 09:13
nyomtat küld

Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP), az I. kerület polgármestere a városrész csütörtöki közmeghallgatásán Budapest egyik legsürgetőbb feladatának nevezte a Várbazár rekonstrukcióját, szavai szerint ez egy olyan szégyenfolt, amelyet a ciklus végéig meg kell változtatni. Felidézte, hogy az önkormányzat 1996 óta harcol a műemlék helyreállításáért, és fordulópontnak tartotta, hogy tavaly novemberben a kormány is a beruházás mellé állt.
   
Zumbok Ferenc, a budai Várbazár felújításával és a Várnegyed hosszú távú fejlesztési koncepciójának kidolgozásával megbízott kormánybiztos arról beszélt, hogy a beruházás nemcsak egy történelmileg hű rekonstrukció, hanem a közösségi közlekedést is érinti. Kiemelt szempontnak nevezte, hogy az épületegyüttes műemlékileg hiteles legyen, ezzel együtt pedig meglegyen a kapcsolat a Duna-parttól a palotáig, utóbbit pedig körbe is lehessen járni.
   
Kitért arra is, hogy a Várbazárnak a kezdetektől rossz funkciót határoztak meg: volt kereskedelmi és vendéglátóhely, női festőiskola, szobrászműhely, majd 20 évig ifjúsági park, ami elviselhetetlen terhelést jelentett az épületnek.
   
A kormánybiztos célként jelölte meg, hogy a Várbazár ne legyen túlterhelt, de legyenek látogatói. Ismertette, hogy a két déli épületben egy bemutató múzeumot alakítanak ki, az úgynevezett tradíciók házát, ahol a magyar értékeket, hagyományokat, tudományos emlékeket lehetne érintőlegesen megismerni, a turisták pedig megfelelő információhoz juthatnának arról, merre menjenek tovább, ha érdeklik őket a részletek.
   
Zumbok Ferenc tájékoztatása szerint több éttermet, fiatal tervezőknek épült szabadműhelyt, egy XIX. századi működő ötvösműhelyt, valamint egy 1000-1100 fős rendezvénytermet is kialakítanak. Szólt arról is, hogy szeretnének kialakítani egy kikötőt is a Vár lábánál, ahová hajójárat hozhatná a pesti oldalról a látogatókat.
   
A budai Vár közlekedésfejlesztési koncepcióját készítő Fehérvári és Fekete Kft. szakértője, Dobrocsi Tamás arról beszélt, hogy lépcsőzetesen igyekeznek korlátozni a Várban a parkolást, a járműveknek pedig mélygarázsokat építenek a környéken. Szigorodik a behajtás, és már jövő nyáron új, modern beléptetőrendszer működik majd.
   
Szólt arról is, hogy a mai buszok helyett környezetbarát, elektromos járművek járhatnak majd, amelyeknek kicsi a zaj- és rezgéskibocsátásuk. A járművekből 24 darabot szereznének be.
   
Átszerveznék a Várnegyed buszjáratainak útvonalát is, a turistabuszok pedig a Palota úton, a Fehérvári bástyától délre tehetnék le utasaikat, majd a Mészáros utca - Győző utca sarkán lévő, a MÁV tulajdonában álló, használaton kívüli területen kialakítandó parkolóba kellene beállniuk.
   
A közlekedési szakértő azt is elmondta, hogy a Várbazárnál épülő mozgólépcsőn túl több helyen liftek vezetnek majd a Várba, valamint csillapítják a forgalmat a Lánchíd utcában, ahol szélesebb járda és kerékpárút is helyet kap. A biciklistáknak több ponton is tárolókat alakítanak ki.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések