ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Átadták a 62. számú főút Perkáta elkerülő szakaszát

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára és L. Simon László, az Emberi Erőforrások Minisztériuma kultúráért felelős államtitkára ünnepélyes keretek között adta át a forgalom számára a 62. számú főút Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megépült Perkáta elkerülő szakaszát 2012. június 28-án - olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös, csütörtökön kiadott közleményében.
Létrehozva: 2012. június 28., 12:26 | Utoljára frissítve: 2012. június 28., 13:22
nyomtat küld

A csaknem 6 km-es, új nyomvonalon megépült elkerülő út tehermentesíti Perkátát az átmenő forgalom alól. A fejlesztéssel jelentősen javul a közlekedés minősége és biztonsága. Az út Perkáta Dunaújváros felőli oldalán, az adonyi elágazásnál egy körforgalmú csomópontból indul, észak felől kerüli meg a települést, majd visszacsatlakozik a meglévő nyomvonalba.

A kétszer egy sávos, 11,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelő teherbírású útszakaszon egy patakmedret keresztező 45 méter hosszú hidat, egy körforgalmú és egy kanyarodó sávos csomópontot, valamint földútcsatlakozásokat is kiépítettek.

A fejlesztés a személy- és a teherforgalom számára egyformán előnyös, hiszen a közlekedők kihagyhatják a település belterületi szakaszát, amelyen helyenként - akár 40 km/órás - sebességkorlátozás van érvényben, és 90 km/órával haladhatnak az elkerülőn. A településen a beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken az áthaladó járművek okozta környezeti és zajterhelés, mérséklődik a baleseti kockázat.

A perkátai elkerülő út megépítése a 62. számú főút korszerűsítésének része, ami Székesfehérvár és az M8 Dunaújváros–Duna-híd között az út teljes hosszát érinti. A tervek szerint összesen 20,5 km új elkerülő útszakaszt építenek és 21,7 km út burkolatát erősítik meg az út szélesítésével együtt. A beavatkozás a tervek szerint több szakaszon zajlik majd. A fejlesztés része a már elkészült Budapest – Székesfehérvár vasútvonal átépítése miatti korrekció és különszintű kereszteződés is. A többi szakasz – Szabadegyháza-ipartelep elkerülő, Seregélyes elkerülő – beruházása jelenleg előkészítés alatt áll. A tervek szerint a régi nyomvonalon futó útpálya új, nagyobb teherbírású burkolatot kap, és a meglévő csomópontok is kanyarodó sávos kialakítással épülnek meg. Egyes szakaszokon naponta 9500 egység jármű közlekedik, melynek harmada nehézgépjármű, így elengedhetetlen a 62-es főút fejlesztése.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a perkátai elkerülő szakasz építésére közbeszerzéssel választotta ki a kivitelező Porr Építési Kft.-t. A kivitelezés szerződéses összege közel 1,3 milliárd forint volt.

A projekt az Új Széchenyi Terv Nemzeti Programjai részeként, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósult meg.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések