ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Tarlós: Újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést

A főpolgármester álláspontja szerint újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést, miután a parlament múlt pénteken leszavazta a fővárosi dugódíj bevezetését megteremtő törvénymódosítást.
Létrehozva: 2012. július 9., 17:13
nyomtat küld

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn a főpolgármestert idézve azt közölte az MTI-vel, hogy az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása. Emlékeztetett, hogy a korábbi, szocialista-szabad demokrata többségű városvezetés 2009-es döntése alapján a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, a legkésőbb 2013-ra.
    
A kommunikációs igazgató megismételte, hogy a főváros és a kormány közötti, a BKV finanszírozásáról korábban kötött megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik a dugódíjról, a főváros és a Századvég által tett mintegy nyolc másik javaslat mellett. Jelezte, hogy a főpolgármester szerint a megállapodás ezen pontját újra kell tárgyalni. Ha a dugódíjból várt bevételeket nem pótolják, akkor 2013 közepén finanszírozhatatlanná válhat a BKV - hangsúlyozta.
    
Múlt pénteken György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes is azt közölte, hogy sem Tarlós István, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez. Hozzátette, hogy a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de annak bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést - ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják - megfelelően elő kell készíteni.
    
Mint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten "idő előtti" a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni azokat az előkészítő tárgyalásokat, amelyek a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célozzák.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések