ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

KRESZ: Csökkenő és életszerű közlekedési bírságok

Azon cselekmények büntetései alacsonyabbak lesznek, melyek nem jelentenek veszélyt a közlekedő társadalomra – jelentette ki Bíró Márk Kovács Kázmérral, a Magyar Autóklub jogi képviselőjével tartott közös sajtótájékoztatóján.
Létrehozva: 2012. július 17., 12:59 | Utoljára frissítve: 2012. július 17., 13:17
nyomtat küld

Az áprilisi frakcióülésen felmerült, hogy a jelenlegi KRESZ-bírságok nagyon magasak, és ezeket csökkenteni kell. A Fidesz-frakció Bíró Márkot bízta meg azzal, hogy kezelje a kérdést. Később felállt egy munkacsoport, melyben szakújságírók, ágazati és jogi szakemberek, érdekképviseletek, majd később a Belügyminisztérium képviselői vettek részt.

Az autóklub vezetéstechnikai pályáján tartott sajtótájékoztatón Bíró Márk aláhúzta: a szabálysértési eljáráson belül vannak a legnagyobb problémák, azaz magasak a büntetési tételek. A beérkezett javaslatokat megvitatta a munkacsoport, és arra a megállapításra jutott, hogy csökkenteni kell a büntetési tételeket.

Fotó: fidesz.hu

Differenciált büntetési tételek

A fideszes képviselő aláhúzta: a büntetési tételek esetében mindig azt vizsgálták, hogy a cselekmény veszélyes-e a közlekedő társadalomra, vagy nem.  A képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy azon cselekmények büntetései alacsonyabbak lesznek, melyek nem jelentenek veszélyt a közlekedő társadalomra. Példaként elmondta, egy tiltott helyen való parkolás – mely nem jelent veszélyt senkire – büntetési tétele a 30 ezer fontos fix összegről 10 ezer forintra mérséklődik. Viszont ha valaki zebrán áll, az már 25 ezer forint, és ha valaki rokkant helyen parkol, akkor bírság 50 ezer forint – tette hozzá. További példaként említette a nagy port kavart egészségügyi doboz esetét. Nem lesz külön büntethető egészségügyi doboz hiánya. Büntetés csak akkor lenne, ha szükség lenne az egészségügyi dobozra, de az nincs. Így a rendőr csak azért nem állíthatná meg az autóst, hogy kifejezetten az egészségügyi dobozt vagy a láthatósági mellényt ellenőrizze - tette hozzá.

A képviselő hangsúlyozta, megpróbáltak differenciálni, ennek eredményeképpen sok esetben kétharmadára, ötödére mérséklődtek a büntetési tételek.

Bíró Márk emlékeztetett: korábban a vasúton való áthajtás büntetése 300 ezer forint volt, ott is ahol nem volt vasúti közlekedés. Most a vasúton való áthajtás bírsága 60 ezer forintra mérséklődik, és csak akkor büntethető, ha valóban van ott kötöttpályás közlekedés. A képviselő fontosnak tartja, hogy az úgynevezett lézerblokkoló betiltásra kerül, de a radardetektor nem.

A politikus elmondta, a kreszmodositas@gmail.com címre eddig mintegy 300 e-mail érkezett be, melyek mindegyike építő jellegű volt, valós problémákat vetett fel. A képviselő továbbra is várja a javaslatokat, észrevételeket. Bíró Márk tájékoztatott arról, eddig a büntetési tételekkel foglalkoztak, de folytatják a munkát; a szeptemberben kezdődő ülésszakban előkerül maga a KRESZ is.

Bíró Márk szerint valószínűleg csütörtökön fogadják el a KRESZ-el és a szabálysértési tételekkel foglalkozó rendelet-tervezet; a változások lépcsőzetesen augusztus 1-én, illetve szeptember 1-én léphetnek hatályba

Megszűnt a fix összegű szabálysértési bírság

Kovács Kázmér köszönetet mondott Bíró Márknak és a Fidesz-frakciónak, mert a segítségük nélkül nem lehetett volna véghez vinni a változtatásokat. A Magyar Autóklub jogi képviselője emlékeztetett: amióta bevezették az objektív felelősséget, illetve a közigazgatási bírságot, az autóklub hangoztatta, hogy rendszeridegen a megállási és várakozási tilalom esetében a közigazgatási bírság alkalmazása, mert ezek nem súlyos, közlekedésre veszélyes magatartások, amiket 30 ezer forintos fix bírsággal kellene sújtani. Kovács Kázmér felhívta a figyelmet arra, hogy a fix összegű szabálysértési bírságokat a jogalkotók megszüntették, elfogadva a munkacsoport, benne a Magyar Autóklub javaslatát. Ha valaki vitatja a felelősségét, mert valamilyen végszükségszerű ok miatt került sor a szabályszegő magatartás elkövetésére, - például valaki vajúdó kismamát vitt kórházba -, akkor nem köteles a büntetést összegét befizetni, és bírósághoz kerül az ügy, ahol mérlegelnek a körülmények figyelembe vételével.

Kovács Kázmér felhívta a figyelmet arra is, a kerékpárosok tekintetében a véralkoholszinttől függően differenciált lesz a büntetési tétel; a jövőben a 0,5 és 0,8 ezrelék közötti véralkoholszint csak akkor lesz bírságolható, ha a biciklis veszélyhelyzetet teremt, vagy ha főúton közlekedik.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések