ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Megújult Szentendre belvárosának gátszakasza

Megújul mintegy két és fél kilométer hosszan Szentendre belvárosának gátszakasza, amelynek részeként - az országban eddig egyedülálló módon - mobil árvízvédelmi fal védi majd az óvárost több mint háromszáz méter hosszúságban – mondta Dietz Ferenc polgármester (Fidesz) a projektről tartott pénteki sajtótájékoztatón a városban.
Létrehozva: 2012. augusztus 24., 15:27
nyomtat küld

Az 1,3 milliárd forint összköltségű projekt a Szentendre 1000 év+ program keretén belül, teljes egészében európai uniós támogatásból valósul meg, a munkálatok a jövő héten kezdődnek meg és 2013 szeptemberére fejeződnek be.
    
A polgármester elmondta: az új gát koronamagassága 1,35 méterrel kerül a jelenlegi mértékadó árvízszint fölé, és ezzel megvalósul Szentendre kiemelt célja: a történelmi óváros védelme. "A jelenlegi gáttest az 1965-ös nagy árvizet követően gyorsítva épült meg, s a 2006-os nagy áradás után elvesztette védképességét" – idézte fel.
    
A mostani beruházás során a belvárosi gátszakasz több mint 2,5 kilométeres szakaszon újul meg, ezen belül mintegy 300 méter hosszan (a Péter Pál utcától a Bem utcáig) olyan mobil árvízvédelmi fal létesül, amely az országban ez idáig egyedülálló. A Magyarországon különlegesnek számító fejlesztés Európában már bevált megoldás, hasonló működik Ulmban vagy Linzben. A mobilgát nemcsak technikai, hanem idegenforgalmi értelemben is hatalmas újítás - tette hozzá a polgármester. Kiemelte, hogy ennek a megoldásnak köszönhetően közvetlen, élő kapcsolat alakul ki a Dunával, hiszen a régi, az utca szintje fölé magasodó földgát "elzárta" a várost a folyótól. Ugyanakkor a Duna felől is különleges városkép fogadja majd az utazókat, emellett ügyeltek arra is, hogy a kajakozók, kenuzók számára is kedvezően alakítsák ki a partot.
    
A távolabbi tervekről szólva Dietz Ferenc elmondta: a város folyamatosan pályázik, hogy a Duna-korzó teljes egészében újjáépülhessen, "hiszen csak a megszépült parttal lehet teljes a látvány".
    
A műszaki részleteket ismertetve a polgármester közölte: az 1,8 méter magas befogadó szerkezet 2,4 méterig bővíthető, a teljes mobil szakasz 8 óra alatt szerelhető össze. A földgát kivitelezését a Swietelsky-KÖTI-VIÉP konzorcium végzi, míg a mobil árvízvédelmi falat az IBS IAH valósítja meg, a gátat Nagy László nemzetközileg elismert szakember tervezte.
    
Székely Csaba, a Swietelsky Magyarország Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: maximális biztonságra törekednek. A bontási munkálatok szakaszosan zajlanak, és a cég szerződésben vállalta, hogy 24 órán belül visszaállítja a jelenlegi védképességet, emellett "haváriaterv" is készült.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések