ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Forgalomba állt az első Alstom-szerelvény Budapesten

Forgalomba állt péntek délelőtt a 2-es vonalon az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé.
Létrehozva: 2012. szeptember 7., 11:25 | Utoljára frissítve: 2012. szeptember 7., 15:00
nyomtat küld

Tarlós István főpolgármester az indulás előtt tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy "korszakváltás tanúi vagyunk a budapesti közösségi közlekedés történetében, véget ér a retrókorszak a főváros földalattijaiban". A régi szerelvényekről szólva azt mondta, egy elmúlt kor relikviái voltak, az állandó műszaki ellenőrzés mellett is napi szinten álltak le, nem egyszer kigyulladtak, füstöltek. Mint fogalmazott, az utolsó pillanatban sikerült a csere, az új Alstom-szerelvények miatt pedig már nem kell szégyenkezni. Szeptembertől havi két-három új vonat érkezik, 2013. február 13-ig kell leszállítani az utolsó szerelvényt, amely márciusban forgalomba is áll.
    
A főpolgármester jelezte, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte, hozzátette ugyanakkor, hogy a hibaforrások hasznos információval is szolgálhatnak a BKV-nak az üzemeltetéshez. A városvezető arról is beszámolt, hogy a járműcsere során nem szakadnak el teljesen a múlttól, hiszen az új metrókocsikra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Szalóczy Pál rádió- és tévébemondót szerződtette, akinek a hangjára 15 évig "záródtak az ajtók".
    
Jelenleg hét Alstom-szerelvény van Magyarországon, de azok közül eddig csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Ezek üzembe állításával párhuzamosan a BKV tartalékba helyezi a régi szerelvényeket.
    
A francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt - főként a fékek magyar jogszabályban rögzített szabályoktól  eltérő volta miatt - nem kapták meg az NKH-tól. Emiatt a főváros szerződést bontott, amelyet 2011 júliusában megváltozott tartalommal újra hatályba léptettek. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt. Ennek ünnepélyes átadása július 10-én volt.
    
A 100 méter hosszú légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhely van. A kocsik mindkét oldalán négy-négy ajtó van, a szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható. A Metropolis maximális sebessége 70 kilométer/óra.
    
Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések