ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Kósa Ádám: Erősebb utasjogokat Európában!

Az Európai Parlament keddi strasbourgi plenáris ülésén a képviselők nagy többsége támogatta a különböző közlekedési módokban érvényesülő utasjogokról szóló jelentést. A dokumentum sikeréhez dr. Kósa Ádám, fideszes európai parlamenti képviselő tizenkilenc módosító indítvánnyal járult hozzá, melyek kivétel nélkül a fogyatékossággal élő utasok jogainak megerősítésére irányultak. Kósa Ádám üdvözölte a jelentés sikerét, de rámutatott: a fő cél az, hogy a Bizottság értse meg a Parlament üzenetét és kezdjen bele egy közös és egységes jogszabály alkotásába - közölte portálunkkal az Európai Néppárt magyar képviselőcsoportjának sajtóirodája, szerdán.
Létrehozva: 2012. október 24., 10:48 | Utoljára frissítve: 2012. október 24., 11:25
nyomtat küld

Tájékoztatásuk szerint a képviselő írásban benyújtott hozzászólásában és módosító indítványaiban egyaránt szót emelt a fogyatékossággal élők közlekedésben is érvényesítendő egyenlő bánásmódja, a közlekedési eszközök és pályaudvarok fizikai, az információ és tájékoztatás infokommunikációs akadálymentesítés, valamint a "design for all" követelményeinek figyelembevétele mellett. Kiemelte továbbá, hogy a közlekedésben is teret kell nyerniük a videotechnológiát alkalmazó jelnyelvi szolgáltatásoknak, a siket, nagyothalló és a beszédsérült felhasználók bevonását biztosító szövegalapú szolgáltatások kell alkalmazni.

"Elengedhetetlen, hogy a különböző közlekedési ágazatokban dogozó személyzet képzésére a csökkent mozgásképességű, illetve fogyatékossággal élő személyek képviseleti szervezeteivel együttműködve kerüljön sor. A biztonsági előírásokat illetően egységes standardot kell kialakítani a különböző közlekedési ágazatokban. Különösen igaz az utóbbi a légiközlekedési előírásokra, ahol pl. az egyes légitársaságok önkényesen bírálják el azt, hogy hány siket vagy kerekes székes utazhat az adott légitársaság gépén. Ez félrevezető, mondhatnám elfogadhatatlan, mert rengeteg anyagi és erkölcsi kárral jár" - fogalmazott a néppárti politikus.

"Ezért úgy gondolom, hogy bár jelenleg a buszon és hajón utazók jogait taglaló jogszabály még nem lépett érvénybe, mégis az Európai Bizottságnak kiemelt figyelmet kell fordítania arra, hogy a kompenzáció, a visszatérítés, a fogyatékossággal élő utasok közlekedése, valamint információáramlás terén elinduljon egy minden közlekedési eszközre kiterjedő horizontális jogszabályalkotás. Európa jövőjének egyik záloga az akadálymentes és korlátlan helyváltoztatás joga, ez pedig az egységes utasjogi rendelet nélkül elképzelhetetlen lesz" - hívta fel a figyelmet Kósa Ádám.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések