ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Orbán: Nekünk, magyaroknak is sikerülhet

Stratégiai partnerségi megállapodást kötött a kormány szerdán a Magyar Suzuki Zrt.-vel. Az eseményen Orbán Viktor miniszterelnök úgy fogalmazott: azért kötjük ezeket a hosszú távú megállapodásokat, hogy sajátos magyar választ adjunk a válságra. Képgalériánk megtekinthető itt.
Létrehozva: 2012. november 21., 14:59 | Utoljára frissítve: 2012. november 21., 20:48
nyomtat küld

A magyar kormánynak az a meggyőződése, hogy a következő évtizedben azok az országok lesznek sikeresek, amelyek a lehető legtöbb, saját maguk számára előnyös megállapodást tudják tető alá hozni - emelte ki a miniszterelnök.
 
A világ meg fog változni - azaz a világpolitikának nemcsak államok, hanem globális nagyvállalatok is szereplői lesznek -, ami miatt jelentős versenyelőnyt vagy versenyhátrányt fog okozni az, hogy mely ország képes nagy, globális cégekkel hosszú távú megállapodásokat kötni – hangsúlyozta Orbán Viktor.

Stratégiai partnerségi megállapodás a Magyar Suzuki Zrt.-vel

Aki több ilyen céget tud beleilleszteni saját nemzetgazdaságába, annak megnő az esélye arra, hogy sikeres legyen, aki ezt elmulasztja, az inkább az ellenkező irányba kerül – tette hozzá. „Inkább hátra kerül, mint előre fut” – fogalmazott a miniszterelnök. Magyarország ezért köt stratégiai megállapodásokat azokkal a nagy nemzetközi cégekkel, amelyekről azt gondoljuk, vagy eddigi együttműködésünk alapján azt gondolhatjuk, jól tudják szolgálni saját profitérdekeiken túl a magyar nemzetgazdaság, a magyar emberek érdekeit is - mondta a kormányfő.

„Nektek, magyaroknak is sikerülhet”

Orbán Viktor úgy fogalmazott, „egymagukban a Suzuki gyár vezetői nem lennének abban a helyzetben, hogy aláírjanak egy megállapodást a kormánnyal, ha nem lenne mögöttük az a siker, amit az elmúlt 20-22 évben megmutattak”. A Suzuki gyár Magyarország egyik büszkeségévé vált. A befektetők is megtalálták a számításukat, Magyarország is jól járt, ezért van alapja ennek az együttműködésnek – mondta a kormányfő. Úgy vélekedett: egy gyár nemcsak azért lehet sikeres, mert a „befektetők jó helyre tették a pénzüket”, hanem azért is, mert a munkások a gyárban jól dolgoznak.

Ez a megállapodás azt jelenti, hogy a Suzuki gyárban dolgozók az elmúlt 20 évben olyan színvonalúan teljesítettek, hogy ezzel megalapozták a vállalat és Magyarország közötti hosszú távú stratégiai együttműködést. Ebben a megállapodásban nemcsak a japán fél iránti, hanem az esztergomi üzemben dolgozó munkások előtti elismerésünk is testet ölt – jelentette ki Orbán Viktor, aki úgy fogalmazott, a „Suzukival való megállapodás személyesen is jól esik az embernek”. Ezzel összefüggésben elmondta, a magyar embereket a Suzuki gyárhoz erős, személyes érzések kötik, ami abból fakad, hogy amikor a kommunizmus összeomlott, a bizonytalan gazdasági helyzet közepette néhány gyár, köztük a Suzuki, Magyarországra jött és befektetett, és ezzel nem csupán munkahelyeket hozott létre, hanem hazánk iránti bizalmát is kinyilvánította.

A Suzukinak, az 1990 utáni magyar történelemben kitüntetett szerepe van, mert segített nekünk abban, hogy a magyar gazdaságot a KGST után bizalmi alapon hozzáépíthessük a nyugat-európai és a világgazdaság új rendjéhez. A Suzuki gyár előtt könnyebben nyílik meg minden ajtó, a Suzukival könnyebben hozunk tető alá megállapodásokat – mondta a miniszterelnök, hozzáfűzve, „a kölcsönös bizalom olyan pozitív energia ebben a kapcsolatban, amely a mindennapi életben és üzletben is kamatozik.”

Kitért rá, a magyarok a Suzuki szlogenjét nem kinevették, hanem egyetértettek abban, hogy a Suzuki valóban a mi autónk. Nem kevesebbet üzent nekünk ez a beruházás, mint azt, hogy nekünk, magyaroknak is sikerülhet. Ti is képesek vagytok olyan autót gyártani, amelyet egy olyan nagy nevű cég, mint a Suzuki is magáénak mondhat, és amelyet el tudunk adni a világ bármely sarkában. Nektek, magyaroknak is sikerülhet. Ezt üzenték a japánok – emelte ki beszédében Orbán Viktor.

Arról is beszélt, a japánok jelenléte Magyarországon abból a szempontból is biztatást jelent, hogy Japán a második világháborút követően egy „lerombolt, a jövőre vonatkozó esélyeit elvesztett” ország volt, amelynek sikerült néhány évtized alatt nem spekuláció, hanem szorgalmas munka árán a világ egyik legfejlettebb ipari hatalmává fejlődnie.

A termelő beruházások támogatása elsőbbséget élvez

Orbán Viktor közölte, néhány napja Japánban egy sikeres üzleti tárgyalás-sorozatot bonyolított le a kormány abból a célból, hogy újabb befektetők érkezzenek hazánkba. Semmit sem szabad elkiabálni, de úgy tűnik, hogy újabb jelentős japán befektetések érkeznek majd a következő egy-két évben Magyarországra – jegyezte meg.

A miniszterelnök beszámolt a Suzuki képviselőivel folytatott szerdai megbeszélésről is. Orbán Viktor a tárgyalás során felvázolta azt a magyar gazdasági modellt, mely a gazdaságpolitika döntéseit vezeti, illetve amely keretén belül értelmezhetőek a kormány döntései. A gyár képviselőinek megismételte, a termelő beruházások támogatása elsőbbséget élvez a magyar gazdaságpolitikában, mert a következő évtizedben csak a munkából lehet nemzetgazdaságokat építeni. A munkához pedig munkahely kell. A magyar kormány ezért az adórendszer, a beruházás-politika kialakításakor elsőbbséget ad és előnyt biztosít az ipari termelésbe történő befektetések számára – fűzte hozzá. Fontosak más ágazatok is, de az ipari termelés elsőbbséget élvez minden mással szemben; a Suzuki-gyár ennek jó példája – jegyezte meg.

Orbán Viktor arról is beszélt, hogy a tárgyalás jó hangulatban zajlott, mert a tegnapi és a mai nap folyamán két autóipari beszállító vállalat is bővítést jelentett be; 50-50 új munkahely létesül. Az egyik befektetés a Suzukihoz kötődő beszállítói kör szélesítését jelenti – tette hozzá. Becslések alapján jelenleg a Suzuki termékeinél harminc százalékos lehet a magyar beszállítói arány. Abban állapodtunk meg, hogy a következő időszakban ezt növelni fogjuk – húzta alá a kormányfő.

Nagyobb kapacitású lesz az új komáromi híd

A tárgyaláson, - amelyen Japán magyarországi nagykövete is jelen volt – elhangzott, hogy Magyarország továbbra is támogatja az Európai Unió és Japán közötti szabadkereskedelmi megállapodást. A megállapodást Magyarország már régóta szorgalmazza, és minden brüsszeli miniszterelnöki csúcson határozottan emellett érvelünk – hangsúlyozta Orbán Viktor.

A tárgyaláson szóba került, hogy a tavaly átalakított közbeszerzési rendszer olyan törvényi keretet hozott létre, amely a hazai gyártmányú Suzuki gépkocsik értékesítése szempontjából kifejezetten előnyös. Reméljük, hogy a közbeszerzések nyertesei között is hamarosan megjelenik majd a gyár néhány terméke – jegyezte meg a kormányfő. Orbán Viktor arról is beszámolt, hogy beszéltek az innovációs és kutatási tevékenység fejlesztéséről is. Örülnénk, ha a Suzuki gyár növelné ennek a részlegének a működését – fűzte hozzá.

Szóba került az új komáromi híd megépítése is. A Suzuki-gyár javaslata alapján az eredeti tervekhez képest megnöveltük a híd kapacitását a kamionforgalom lebonyolítása miatt. A szlovákokkal sikerült is megállapodni a híd új paramétereiről – számolt be a kormányfő. Megállapodás született a Suzuki-gyárnak otthont adó Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakaszról is. A kormány döntött, meg fogjuk építeni az M1-es autópályára történő rácsatlakozó szakaszt, meg is kezdődtek az előtanulmányok – jelentette be Orbán Viktor.

Közös célok

Hisashi Takeuchi emlékeztetett, 1991-ben alapították meg a magyarországi gyárat, és 1992 októberében gurulhatott le az első Esztergomban gyártott gépkocsi a gyártósorról. Mind a magyar, mind a japán kormány számára történelmi esemény volt ez – fűzte hozzá a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója. A befektetéseken, a gazdasági lehetőségeken túlmenően is nagyon fontos a két ország kapcsolata – hangsúlyozta, hozzátéve, sikeresnek tekinthető az eddigi húsz év.

Úgy fogalmazott, a Suzuki csoport szeretne hozzájárulni a magyar gazdaság növekedéséhez. Úgy gondoljuk, akár Japánba is lehetne Magyarországon gyártott Suzukit szállítani – jegyezte meg.

Szólt arról is, jelenleg a csoporton belül két százalékot tesz ki a magyar Suzuki gyár termelése, Magyarországon belül pedig „körülbelül 400 ezer jármű fut”. A jövőbeni tervekkel összefüggésben elmondta, nemrég 200 millió eurós értékben beruháztak egy új modell tervezésébe.

Hisashi Takeuchi kiemelte, évről évre bővítik a beszállítói kört. Fontosnak tartjuk, hogy a magyar beszállítóink fejlődni tudjanak, együtt tudjunk növekedni minőség és profit tekintetében is – tette hozzá. Mint mondta, minél több kis- és középvállalkozással szeretnének szakmai kapcsolatot kialakítani. Európai uniós szinten a magyarországi központ és termelés kiemelt jelentőséggel bír. Reméljük, hogy kulcsfontosságú szereplője maradhatunk a magyar gazdaságnak, és a közös célokat közös érdekekkel tudjuk majd képviselni – húzta alá.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések