ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Az EP nemet mondott a földi kiszolgálási piac további liberalizációjára

Az Európai Parlament szerdán egy olyan átfogó intézkedéscsomagról szavazott, melynek célja az európai repülőterek kapacitásának bővítése, a késések csökkentése és az utasoknak nyújtott szolgáltatások fejlesztése - tájékoztatta portálunkat az Európai Néppárt magyar képviselőcsoportja.
Létrehozva: 2012. december 12., 14:21 | Utoljára frissítve: 2012. december 12., 14:22
nyomtat küld

A Pelczné Dr. Gáll Ildikó, Kósa Ádám és Bánki Erik által jegyzett közlemény szerint az intézkedések azokra a szolgáltatásokra vonatkoznak, amelyekben az utasok és a légitársaságok a felszállás előtt és a leszállás után a földön részesülnek, kiterjednek továbbá az uniós repülőterek zajvédelmére, valamint a minden egyes úthoz szükséges felszállási és leszállási résidők bonyolult rendszerének hatékonyabbá tételére.

A repülőtéri földi kiszolgálás minőségének és hatékonyságának javítására vonatkozó javaslatot a képviselők döntő többsége elvetette, így azt újratárgyalás céljából visszautalták az EP illetékes szakbizottságához. A néppárti magyar képviselők szerint a légiközlekedési ágazat nagy reményeket fűzött az Európai Bizottság javaslatához.

A teljes piacnyitásra jelenleg nincs lehetőség

Pelczné Dr. Gáll Ildikó szerint a feltárt probléma kettős: egyrészt nem kellően hatékony a földi kiszolgálás, másrészt annak minősége a megbízhatóságot, a rugalmasságot, a védelmet, a biztonságot, valamint a környezetvédelmet illetően általánosságban sem tart lépést a változó igényekkel. "Jóllehet a javaslat jelentős előrelépést jelent a hatályos jogszabályi kerethez képest, vannak még lényeges kérdések, melyek további megvitatásra szorulnak" - hangsúlyozta a néppárti politikus.

A piaci szereplőkkel egyetértésben a magyar néppárti delegáció tagjai úgy vélik, hogy a teljes piacnyitásra jelenleg nincs lehetőség, ugyanis az tovább növelné a földi kiszolgálást végző vállalkozásokra nehezedő nyomást. "Ez ugyanis a bérszínvonal csökkenését, a foglalkoztatás biztonságának és a munkavállalók képzési lehetőségeinek romlását, valamint a részmunkaidős és ideiglenes foglalkoztatás növekedését is maga után vonná" - tette hozzá a fideszes gazdaságpolitikus.

A képzés nagymértékben emelheti a földi kiszolgálás színvonalát

Kósa Ádám szerint egy esetleges piaci liberalizáció és a szolgáltatások hatékonyságának növelése során kifejezett hangsúlyt kell fektetni a minőségi minimumkövetelmények színvonalára. "Itt külön hangsúlyoznám a szakképzés fontosságát, mely ki kell terjedjen a fogyatékossággal élők földi kiszolgálásának, info-kommunikációs tájékoztatási körülményeinek javítására és a kerekesszékek, valamint egyéb gyógyászati segédeszközök földi kiszolgálásának különleges feltételeire is.

A fogyatékossággal élők igényeinek megfelelő képzés nagymértékben emelheti a földi kiszolgálás színvonalát. A szabályozásoknak tehát összhangban kell lenniük a légi járműveken utazó fogyatékkal élő, illetve csökkent mozgásképességű személyek jogairól szóló rendelettel" - fogalmazott Kósa.

A zajterhelés jelentős és egyre növekvő környezeti ártalom

Bánki Erik hozzászólásában a reptéri csomag zajvédelemmel foglalkozó jogszabályi részével kapcsolatban rámutatott: "Kiemelten fontosnak tartom, hogy az Unión belüli repülőterek zajvédelmi kérdéseire vonatkozó régi jogszabály korszerűsítésre kerül, hiszen annak elfogadása 2002-ben volt, és az elmúlt 10 évben számtalan tudományos forrás bizonyította, hogy a zajterhelés jelentős és egyre növekvő környezeti ártalom."

A Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint, a közlekedésből eredő zaj évente egymillió egészséges életévet vesz el Európa polgáraitól. "A légi közlekedés miatt jelenleg Unió-szerte több mint 3 millió lakost ér 50 dB-nél nagyobb éjszakai zajterhelés, amelynek visszafordíthatatlan egészségkárosító hatásai vannak.

Éppen ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy polgárainkat, főleg a gyermekeket megóvjuk a folyamatos zajterheléstől. A leendő szabályozás-tervezet egyszerre jár pénzügyi, gazdasági, valamint egészségügyi és környezetvédelmi előnyökkel" - hangsúlyozta a néppárti politikus.

Háttér

Az Európai Bizottság 2011. december 1-jén átfogó intézkedéscsomagot jelentett be, melynek célja az európai repülőterek kapacitásának bővítése, a késések csökkentése és az utasoknak nyújtott szolgáltatások fejlesztése. A csomag egy politikai összefoglaló dokumentumból és három jogalkotási javaslatból áll, utóbbiak a résidőkre, a földi kiszolgálásra és a zajra vonatkoznak.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések