ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Kósa Ádám: Kevesebb zaj, kevesebb stressz

Az Európai Parlament szerdai plenáris ülésén a képviselők nagy többsége támogatta a gépjárművek zajszintjéről szóló jelentést, melynek fő célja a gépjárművek maximális zajkibocsátási szintjének európai uniós harmonizációja - közölte portálunkkal az Európai Néppárt magyar képviselőcsoportjának sajtóirodája.
Létrehozva: 2013. február 6., 14:04
nyomtat küld

Tájékoztatásuk szerint Kósa Ádám fideszes EP-képviselő a szavazást követően elmondta: az Európai Unió városi lakosságának több mint fele nap, mint nap 55 decibel feletti zajártalomnak van kitéve, ami nem csak komoly stressz-forrást jelent, hanem egyéb egészségügyi problémák okozója is.

Kósa Ádám a Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszerbiztonsági Bizottság jelentésének közlekedési és idegenforgalmi bizottsági néppárti felelőseként kifejtette: "A gépkocsik által kibocsátott zajszintek európai uniós harmonizációjával, a maximális zajkibocsátás gépjármű-specifikus, realisztikus és differenciált meghatározásával egy igen fontos mérföldkőhöz érkeztünk mind az európai polgárok, s főként a városban élők egészségét illetően, mind pedig környezetvédelmi szempontból".

"A jelentésben és a közlekedési bizottság véleményében is különös figyelmet fordítottunk arra, hogy a gépkocsigyártóknak elegendő idő álljon rendelkezésére a szükséges technikai fejlesztések elvégzésére. Kiemelten fontos tehát, hogy a zajcsökkentés semmiképp ne menjen a minőség rovására, pl. rosszabb minőségű autógumik használatával, vagy olyan tesztelési módszerek alkalmazásával, melyek nem felelnek meg a realitásnak" - fogalmazott Kósa Ádám.

A néppárti politikus arra is felhívta a figyelmet, hogy a maximális zajszint meghatározása mellett feltétlenül szükséges odafigyelni az elektromos és a hibrid elektromos járművek minimális zajszintjének meghatározására is. "Ezek a gépjárművek teljesen zajtalanul működnek, így észrevétlenek maradnak a vakok számára. Arra kérném ezért a kollégákat, hogy támogassák a 66-os módosító indítványt, mely a gyártók számára kötelezővé teszi az AVAS jelzőrendszer beépítését az elektromos és hibrid járművekbe, ezáltal egyenlő esélyű biztonságos közlekedést tesz lehetővé minden európai gyalogos számára, fogyatékosságára való tekintet nélkül" - zárta hozzászólását Kósa Ádám.

Háttér

A rendeletre irányuló javaslat a személygépkocsikra, az egyterű teherautókra, az autóbuszokra, a kisteherautókra, a távolsági buszokra és a nehéz tehergépjárművekre vonatkozik. A négykerekű gépjárművek zajkibocsátását jelenleg a 70/157/EGK irányelv és 12 ehhez kapcsolódó irányelv szabályozza. A Bizottság a jelenlegi szabályozást a következő főbb célkitűzések elérése érdekében kívánja korszerűsíteni: a jogi keretet kívánja egyszerűsíteni, új vizsgálati módszert akar bevezetni és módosítaná a határértékeket, valamint az elektromos és hibrid elektromos járművek által kibocsátott zaj alsó küszöbértékét kívánja meghatározni.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések