ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Ez a bizalom megnyilvánulása

Együttműködési verseny van a XXI. században, ami arról szól, hogy mely kormányok képesek hosszú távú stratégiai együttműködést kialakítani a világgazdaság jövőjében fontos szerepet játszó nagy nemzetközi cégekkel – jelentette ki Orbán Viktor az Audival történő stratégiai megállapodás aláírásakor.
Létrehozva: 2013. február 26., 11:53 | Utoljára frissítve: 2013. február 26., 12:47
nyomtat küld

Orbán Viktor kiemelte, a stratégiai megállapodások hátterében az a felismerés áll, hogy a modern világban nem elegendő, ha egy állam csak más államokkal köt szerződést. A világ megváltozott, és a nagy nemzetközi cégek időnként legalább akkora vagy fontosabb szerepet játszanak, mint az államok – fűzte hozzá. A kormányfő szerint együttműködési verseny van a XXI. században, ami arról szól, hogy mely kormányok képesek hosszú távú stratégiai együttműködést kialakítani a világgazdaság jövőjében fontos szerepet játszó nagy nemzetközi cégekkel. Az Audi ilyen cég, hosszabb távon fontos, kiemelkedő szerepet fog játszani a világgazdaságban, és Magyarországnak érdeke, hogy egy ilyen komoly, súlyos és meghatározó jelentőségű nemzetközi vállalattal stratégiai együttműködése legyen – tette hozzá a kormányfő. 

Stratégiai megállapodás az Audi Hungáriával

Orbán Viktor hangsúlyozta, a stratégiai megállapodások világosan jelzik, hogy lesznek még komoly közös beruházásaink, fejlesztéseink. A kormányfő aláhúzta, minden ilyen megállapodás elkötelezettséget tartalmaz az oktatás közös fejlesztésére vonatkozóan. Ezek a cégek nem átmenetileg tartózkodnak Magyarországon, nem a már meglévő humán erőforrással és tőkével kívánnak dolgozni, hanem ezerszám újabb és újabb jól képzett szakemberekre lesz szükségük, akiknek a kinevelésében, oktatásában ők maguk is vállalnak szerepet – fejtette ki.

Szintén fontos pontnak nevezte a miniszterelnök a termelési központok logisztikai fejlesztését. A mostani sajtótájékoztató előtt volt egy egyórás megbeszélés az Audi és kormány között. A felek átnézték a korábbi megállapodásokban foglalt fejlesztéseket, illetve azt, hogy milyen beruházások szükségesek ahhoz, hogy Győrnek a vonatkozó része újabb és újabb kapacitásokat tudjon befogadni. Utakról, hidakról is eszmét cseréltünk, sőt meg is állapodtunk – tájékoztatott Orbán Viktor.

Az autógyártás összekapcsolódótt a szabadságvágyunkkal

Az autógyártó cégekkel kötött megállapodás mindig közel áll a szívünkhöz – utalt Orbán Viktor arra, hogy a XX. század első felében volt autógyártás Magyarországon. Mint mondta, a magyar ember számár a saját autó különleges értéket képvisel, hiszen a szocializmus évei alatt csak autókiutalási papírral, hosszas várakozás után lehetett gépkocsihoz jutni. Az autógyártás, az autó tulajdonlása, az autóhoz való hozzáférés a magyar ember számára nem egyszerűen egy mérnöki teljesítmény vagy szolgáltatás elérését jelenti, hanem összekapcsolódott a szabadságvágyunkkal – fűzte hozzá.

Ha minden igaz, és a tervek szerint haladunk, akkor nemcsak egy-egy autóalkatrészt fogunk Győrben gyártani, hanem egész autót is – hívta fel a figyelmet. A kormányfő ennek kapcsán megjegyezte, a Nyugaton rólunk kialakuló kép egyik fontos eleme lehetne, ha mindenki tudatában volna annak, hogy hány olyan eszközt használ – többek között gépjárművet – amit Magyarországon gyártanak. Ugyanakkor azt is megtanultam, hogy autóba motort gyártani ipari hatalom – emelte ki.

A miniszterelnök emlékeztetett arra is, hogy a kilencvenes években senki nem tudta, hogy Közép-Európából és benne Magyarországból mi lesz. Az Audi ekkor érkezett meg hazánkba, ami egy nagy erejű biztatás volt az akkori magyar közélet és gazdaság számára – jelentette ki. Úgy fogalmazott, „a második nagy pillanat pedig 2010, amikor világossá vált, hogy beütött a válság Európában”, és a cég mindennek ellenére további fejlesztést jelentett be Magyarországon. Ez a bizalom két megnyilvánulása; ez a magyarok számára azt jelenti, hogy az Audi nem egyszerűen egy gyár, ami Magyarországon működik, hanem az Audi az a gyár, amelyben a magyarok megbízhatnak – hangsúlyozta a kormányfő.

Kiemelkedő jelentősége van a német iparnak

Beszédében rámutatott arra is, hogy az Audi évente mintegy másfél milliárd eurónyi értékben – ez 450 milliárd forintnak felel meg - vásárol Magyarországon működő beszállítóktól termékeket. Hasonlóképpen fontos, hogy elmondjuk, hogy a hazánkban élő tízmillió emberből körülbelül 1 millió 2-300 ezer olyan magyar állampolgár van, akinek a mindennapi megélhetése német befektetőkkel áll összefüggésben – emelte ki, hozzátéve, ez 3-400 ezer munkavállalót jelent. Szavai szerint ez jól mutatja, hogy Magyarország, a magyar családok és a nemzetgazdaság szempontjából milyen kiemelkedő jelentősége van a német iparnak.

A kormányfő felidézte azt is, hogy a kilencvenes években „nehezen barátkoztak meg a magyarok azzal a gondolattal, hogy nálunk fejlettebb ipari technológiát képviselő gyárakban leszünk majd bérmunkások”. Ez egyfelől jó dolog, mert valahol tudunk dolgozni, másfelől az ember mindig attól fél , hogy beszorul egy bérmunkás-létbe, nemcsak ő személy szerint, hanem a saját nemzetgazdasága is alárendelődik egy másik ország nemzetgazdaságának – tette hozzá. Szavai szerint az Audi azonban úgy látja a jövőt, ahogyan mi, magyarok is látni szeretnénk. Az Audi nem egyszerűen egy nagy összeszerelő üzemként tekint Magyarországra, hanem magas hozzáadott értékkel dolgozó és csúcsminőséget kibocsátó high-tech vállalkozások sűrű szövésű hálózataként is – szögezte le Orbán Viktor. Kiemelte, ez arra ad esélyt, hogy egyre emelkedő színvonalon, egészen a kutatás-fejlesztés szintjét megcélzó színvonalon illeszkedünk be a nagy nemzetközi gyártási hierarchiába.

Vállalni kell a versenyt

Szavai szerint a magyar kormány és az Audi, illetve a német ipari cégek felfogása a modern gazdaság jövőjéről egybeesik. Mi abban hiszünk, hogy a versenyt vállalni kell, nem elfordulni tőle, és nem korlátozni. Mi úgy gondoljuk, az európai gazdaságban adó-, költség- és technológiai verseny lesz a jövőben is – jelentette ki. Mint mondta, a kormány álláspontja szerint a stratégiai megállapodásokkal hazánk ezt a versenyt jó eséllyel állja majd.

A magyar kormánynak nem titkolt szándéka az, hogy soha többé ne fordulhasson elő, hogy Magyarországon akár egyetlen gyermek is kevesebb esélyt kap a jövőre nézve, mint amit az ő szülei kaptak – hangsúlyozta. Ezzel kapcsolatban megjegyezte, minden egyes fiatal mérnök sikere arról szól, hogy olyan Magyarországot építünk, ahol a fiatal nemzedék legalább annyi, de inkább több esélyt kaphat az élettől, mint amennyit a szülei kaptak. Ehhez is hozzásegít bennünket az Audi – fűzte hozzá.

Végezetül Orbán Viktor gratulált Győr városának is az eddigi sikerekhez. Ha minden igaz, júniusban ismét látjuk egymást Győrben, amikor gyárat avatunk – zárta szavait a miniszterelnök.

Sokéves hagyomány

Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja azt mondta, a most megkötött megállapodással megünneplik és megerősítik a magyar kormány és az Audi közötti jó együttműködés sokéves hagyományát. Hangsúlyozta, az Audi Hungaria még mindig a világ legnagyobb motorgyára.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések