Kocsis: Megbukott a szocialisták kampánya
|
Megbukott a szocialisták kampánya politikai, tartalmi és formai értelemben egyaránt - hangsúlyozta Kocsis Máté szerdai sajtótájékoztatóján. A Fidesz kommunikációs igazgatója ugyanitt elmondta azt is, a Fidesz-KDNP nem lesz partner a politikai gyűlöletkeltésben. |
Létrehozva: 2013. március 6., 12:31 | Utoljára frissítve: 2013. március 6., 13:05 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
A szocialisták kampánya megbukott, sőt az elmúlt egy hónapban folytatott gyűlöletkampányukat megkoronázó filmecskéjük is megbukott – jelentette ki Kocsis Máté. A Fidesz kommunikációs igazgatója hozzátette: megbukott a kampányuk formai értelemben, mert lopott anyagból dolgoztak, és tartalmi értelemben is, mert hazudtak. És megbukott a kampányuk politikai értelemben is, mert a közvélemény-kutatások szerint az elmúlt egy hónapban valamennyi közvélemény-kutató mérése szerint jelentősen gyengült a szocialista párt – fűzte hozzá. Mint mondta, mindez azt bizonyítja, hogy Magyarország nem kér a szocialisták gyűlöletkampányából. Nincs az országnak olyan zuga, ahol ez ellen ne tiltakoztak volna már – jegyezte meg a politikus.
|
Fotók: fidesz.hu
|
|
Kocsis Máté hangsúlyozta, nem tartja helyesnek, hogy a szocialisták indulatokat, ellentéteket szítanak. Egyáltalán nem helyes, és nem is kér az ország abból, hogy azt gondolják, mindenki elfelejtette, hogy 2010 előtt a szocialista kormányfők – Gyurcsány- és Bajnai – vastagon benne voltak abban, és felelősek azért, hogy az ország milyen állapotba került 2010-re – szögezte le.
Szólt arról is, hogy számos szervezet, magánszemély és médium tiltakozott a szocialisták kampányfilmje miatt. 20 millió forintot sikerült elkölteniük egy olyan kampányfilmre, amit még a saját pártelnökük szerint is hamarosan át kell szerkeszteni. Nem bizonyít ez számunkra mást, minthogy a szocialistákra egy 18 perces kampányfilmet sem lehet rábízni, nemhogy egy négyéves kormányzati ciklust – jelentette ki.
Kocsis Máté szólt arról is, hogy 29 olyan pontot gyűjtött ki a filmből, „amelyet nettó hazugságnak tartunk, tételesen tudunk cáfolni”. Nincs ebben semmi meglepő, hiszen bevett szocialista kampányelem a valótlan tények állítása – fűzte meg. Emellett elmondta azt is, hogy a film hangulata olyan gyűlöletkeltésre ad okot, amit szeretnének kizárni a politikai világból. A Fidesz és a kereszténydemokraták pártszövetségének a válasza erre a filmre nem ilyen stílusban fog elkészülni; határozottan meg fogjuk magunkat védeni, de nem a gyűlöletkeltéssel, nem a hangulatkeltéssel, és nem egyes politikai szereplők személyének alantas és mocskos lejáratásával – sorolta. Hozzátette: „nem leszünk partnerek, még akkor sem, ha provokálnak minket, a politikai gyűlöletkeltésben”.
Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt hónapban valamennyi közvélemény-kutató jelentős visszaesést mért a szocialisták támogatottságában. Példaként a politikus a Medián kutatását idézte fel, eszerint 16-ról 10 százalékra zuhant az MSZP támogatottsága. Mindez az alatt a kampány alatt történik, amelytől sokat vártak – mutatott rá. Hozzátette: 2004-ben Ron Werbernek egyszer sikerült a gyűlöletkampánnyal eredményt elérnie, de "egyszer volt Budán kutyavásár", a magyar emberek azonban már immunisak „ezekre a jelenségekre”.
A Financial Times vezércikkéről szólva elmondta, szívesen áll a kormány és a Fidesz-frakció is a külföldi sajtó rendelkezésére. Szeretnénk tisztázni a félreértéseket, és szeretnénk, ha a tényeknél maradnánk, a különböző hangulatkeltő vélemények torzíthatják a valós magyar helyzetet – fogalmazott.
A kormány folytatja a bankokkal a tárgyalásokat – reagált a devizahitelesek további megsegítésére vonatkozó újságírói kérdésre. A fideszes politikus emlékeztetett arra, hogy eddig 170 ezer családot mentettek ki a devizacsapdából a végtörlesztés segítségével, és további 160 ezer család élt az árfolyamrögzítés intézményével.
(fidesz.hu)