ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Tarlós: Az MTA elfogadta a parti árvízvédelmi fal koncepcióját

Elfogadja a parti árvízvédelmi fal beruházási koncepcióját a Római-parton a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) – jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Tarlós István főpolgármester.
Létrehozva: 2013. június 14., 11:09 | Utoljára frissítve: 2013. június 14., 11:38
nyomtat küld

A városvezető tájékoztatása szerint az akadémiai szakvélemény végleges ökológiai terv készítését, a mai karakter megőrzését, a környezetvédelmi és természetvédelmi szempontok pályázati kiírásba építését, az úgynevezett lábazati kőszórás felülvizsgálatát és az altalaj feltárását javasolta. Ezeket a főváros megteszi - tette hozzá.    

A főpolgármester elmondta, hogy az Akadémia bizottsága megkapta a fővárostól az elkészített vízjogi-létesítési engedélyezési tervet, az árvízvédekezési havária tervet, a favédelmi és környezeti hatástanulmányt. Utóbbival cáfolta azt a civil felvetést, hogy ilyen nem készült volna. Tarlós István közölte: az MTA az önkormányzati döntéseket, és azt figyelembe véve, hogy a Nánási út-Királyok útja nyomvonalon duplájába kerülne a beruházás, korrektnek találta mások mellett a műszaki tervet és a műtárgy magassági vonatvezetését. Utóbbi legalább olyan védelmet biztosít a csillaghegyi övezet lakóinak, mint a jelenlegi elsőrendű védvonal - tette hozzá.    

A városvezető kitért arra is, hogy az Akadémia egyetértett az alapozás koronaszintjének olyan megválasztásával, amivel csökkenteni lehet az alumíniumszerkezet magasságát és ezzel a beruházás költségeit is. Hozzátette: a bizottság elfogadta azt is, hogy a szivárgásgátló fal és a mögötte elhelyezett szivárgó kombinációjával meg lehet akadályozni a talajvíz jelentős emelkedését. A főpolgármester ismét elmondta: a mobilgát építésével párhuzamosan az elsőrendű védvonalat is megerősítik. A Műegyetem április végén adta ki szakvéleményét, amely ugyancsak a főváros álláspontját támasztotta alá.    

A Királyok útja-Nánási út nyomvonalon húzódó 3,1 kilométeres védvonalat három szakaszra osztották: a Pünkösdfürdő és az Őrtorony utca közötti mintegy 1330 méteres, az Őrtorony utca és a Rozgonyi Piroska utca közötti 800 méteres, valamint a Rozgonyi Piroska utca és Nánási köz közötti 580 méteres szakaszra. Az első és második szakaszon alumínium betétpallós szerkezet lesz, a Rozgonyi Piroska utca torkolatánál pedig a jelenlegi kerítés elbontásával és új, vízzáró vasbeton fal megépítésével alakítják ki a tervek szerint a védművet.  A harmadik szakaszon ugyancsak mobil, alumínium árvízvédelmi fal lenne, a tervezett nyomvonal a Kadosa utcáig húzódik.  A védmű 954 centiméter magas lenne, a beruházás összköltsége várhatóan 3,5 milliárd forint.

(MTI - fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések