ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Németh: Nem a bírságolás, hanem a rezsicsökkentés érvényesítése a cél

Csaknem 420 ezer hibás számát küldött ki a Tigáz, ezért akár százmilliós bírságot is kaphat a cég, de a hatóság eltekint ettől, ha a szolgáltató vállalja a fogyasztók kártalanítását – jelentette ki Németh Szilárd. A rezsicsökkentés végrehajtásáért felelős munkacsoport vezetője szerdai sajtótájékoztatóján emellett bejelentette azt is, jogsegélyszolgálatot indítanak azokban az ügyekben, ahol nem egyértelmű, hogy melyik hatóság az illetékes.
Létrehozva: 2013. június 26., 15:28
nyomtat küld

Németh Szilárd arról tájékoztatott, a Hajdú-Bihar megyei kormányhivatalnál többen is jelezték, hogy jogsértőnek találják a Tigáz számlázását, és úgy vélték, nem érvényesül maradéktalanul a tíz százalékos rezsicsökkentés. A bejelentés alapján az elsőfokú hatóság 400 ezer forint értékű fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a szolgáltatónak, kötelezte a számlák pontosítására, és a fogyasztót emellett tízezer forint kötbér is megilleti – fogalmazott a fideszes országgyűlési képviselő. Hozzátette: egy másik kérelem esetén pedig 200 ezer forint volt a büntetési tétel, kötbérfizetési kötelezettség mellett.

Fotó: fidesz.hu

Szólt arról is, hogy mivel több egyéni bejelentés érkezett, a kormányhivatal saját hatáskörében eljárást kezdeményezett. A hivatal megállapította, hogy összesen 71 051 esetben került sor a tervezett időponthoz képest későbbi leolvasásra decemberben. Ez alapján 116 308 napot és 718 ezer köbméter januári fogyasztást számlázott ki decemberiként a Tigáz – fűzte hozzá. Mint mondta, emellett 348 299 esetben - amely 606 749 napot és 3 millió 751 ezer köbméter gázt jelent a számlában - kevesebbet számlázott a cég. A jogsértés a fogyasztók széles körét érinti, a bírság akár a 100 millió forintot is elérheti – szögezte le.

Ugyanakkor a politikus megjegyezte, a fogyasztóvédelmi hatóságnak „nem feltétlenül a bírságolás a feladata”, hanem az, hogy érvényre juttassa a rezsicsökkentést, tehát ne fordulhasson elő rossz számlázási gyakorlat, illetve kompenzálja a kárt szenvedett fogyasztókat. Ha a szolgáltató kéri, akkor egy szerződésben megállapodhatnak abban, hogy valamilyen módon rendezzék az ügyet, kárpótolják a fogyasztókat – jelentette ki.

Hangsúlyozta, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nyitott egy ilyen szerződés megkötésére, és elállna a büntetési tételtől abban az esetben, ha a Tigáz igazoltan kártalanítja azt a 72 ezer családot, akit érintett a túlszámlázás, ahol viszont kevesebbet számláztak, ott el kell tekinteni a hiányzó összeg beszedésétől. Emellett a szolgáltatónak azt is vállalnia kell, hogy a jövőben pontosan fog számlázni, és a számlakép is megfelel majd a jogszabályoknak – tette hozzá. Németh Szilárd arra kérte a Tigáz képviselőit, éljenek ezzel a lehetőséggel. Ha mégis ki kell szabni a bírságot, akkor a fogyasztóvédelmi hatóságnak további lehetősége van a családok kártalanítására – emelte ki.

A politikus a számlaképekkel kapcsolatban arról beszélt, hat eljárás zárult le elsőfokon, és mindegyik komoly büntetési tétellel járt. Nem minden szolgáltató tartja be a számlarendeletet, összesen 46 millió forintos bírságot szabtak ki rájuk – hangsúlyozta. Kijelentette, a megfelelő számlakép azért fontos, mert az emberek ez alapján tudják ellenőrizni, hogy valóban megtörtént-e a rezsidíjak csökkentése, ez a reklamáció alapja.

A szankciók kapcsán arról tájékoztatott, 2012 végéig a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság 159 millió forintos bírságot rótt ki a számlázással, illetve a szolgáltatással kapcsolatban. 2013. január 1. és április 25. között ez 79 millióra ugrott, majd május 10-éig még 25 millió forinttal megemelkedett az összeg; június 24-éig összesen 166 milliós büntetést szabott ki a hatóság – sorolta. Németh Szilárd leszögezte, véleménye szerint ezek a szankciók azt eredményezik majd, hogy mindenhol megtörténik a rezsicsökkentés.

Az ellenőrzést a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság végzi, de Fónagy János államtitkár úrral úgy láttuk a hozzánk eljutott levelek alapján, hogy szükség lesz egy harmadik szereplőre is, ezért jogsegélyszolgálatot indítunk azokban az ügyekben, ahol nem egyértelmű, hogy melyik hatóság az illetékes – jelentette be. Példaként egy 93 éves mozgáskorlátozott kisújszállási hölgy esetét említette, akinél a szolgáltatók kikapcsolták a villanyt, kicserélték a kábeleket, és csak a kiküldött több százezer forintos számla befizetése után hajlandóak visszakapcsolni az áramot. Szerintem ez megengedhetetlen, elképesztő, hogy magatehetetlen, idős emberekkel így bánnak el a szolgáltatók – fűzte hozzá.

Szólt arról is, hogy a tervek szerint a jogsegélyszolgálatban a területet jól ismerő ügyvédeket kérik majd fel arra, hogy próbapereket indítsanak. Mindenképpen megvédjük a rezsicsökkentés politikáját, és a célunk, hogy minden magyar családban egyformán érvényesüljön a rezsidíjak mérséklése – húzta alá.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések