ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Sikerrel zárult a KIM-DNS osztályfőnöki óra programja

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium elkötelezett a gyermeki jogok széles körű érvényesítése és megerősítése mellett, és kiemelt feladatának tartja, hogy a gyermekek mindenek felett álló érdekét az igazságszolgáltatás területén is érvényesítse - közölte portálunkkal a tárca.
Létrehozva: 2013. augusztus 28., 10:55
nyomtat küld


Az érintett korcsoportok közvetlen megszólításának és tájékoztatásának érdekében a minisztérium a Drámapedagógiai Nevelést Segítő (DNS) Alapítvánnyal együttműködve idén  útjára indította a „Jogom van tudni” elnevezésű osztályfőnöki óra-programot, melyhez országszerte 30 iskola csatlakozott. A most lezárult programot és a hozzá kapcsolódó jogtudatossági felmérés eredményét sajtónyilvános eseményen értékelték augusztus 27-én a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban.

Balatoni Monika, a KIM társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy ez a program azért is fontos, mert hozzájárul ahhoz a célhoz, hogy a mai fiatalok később egy erős és egészséges társadalmat tudjanak teremteni. Kiemelte, hogy ehhez a tárca megtalálta a legfőbb partnereket.

A KIM-DNS osztályfőnöki óra program a 14-16 év közötti fiatalokat szólítja meg és fő célja, hogy a diákok számára áttekinthetőbbé, emberközelibbé váljon az igazságszolgáltatás. Emellett hozzájárul ahhoz is, hogy ne váljanak áldozattá a gyermekek, illetve, hogy ha mégis megtörténik a baj, akkor tudják hova fordulhatnak, kitől várhatnak támogatást és segítséget, milyen jogaik, illetve lehetőségeik vannak.

A rendhagyó osztályfőnöki órákon a DNS Alapítvány segítségével drámapedagógiai módszerek alkalmazásával ismerhették meg a gyerekek az igazságszolgáltatás mechanizmusát, és információt kaptak az őket közvetve vagy közvetlenül érintő vitás jogi kérdésekben született döntések körülményeiről, valamint jogaikról és kötelezettségeikről.

Katona Zsuzsanna, a DNS Alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, hogy egy ilyen speciális órán - a felvezető ráhangolódás után - a Zuhanás című film alapján szimulálták a bírósági tárgyalást, majd a kihallgatási szakaszban röviden ismertették a jogi definíciókat, végül lefolytatták a bűneset tárgyalását. A vádlottat minden esetben egy valódi színész testesítette meg, a bírók a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium munkatársai voltak, a diákok pedig megfigyelő, tanú, védő és ügyész szerepeket ölthettek magukra, így aktívan, szinte „valóságos élményeken keresztül” próbálhatták ki magukat.

A projekt célja egy olyan jogtudatosság-mérés elkészítése is volt, amely hiteles képet adhat a mai fiatalok tárgybéli tudásáról és a program hatásfokáról. A minisztérium munkáját ebben dr. Kabai Imre, a Zsigmond Király Főiskola professzora és dr. Kabainé Tóth Klára szociológus és tanár segítette, akik egy kérdőíves felmérést végeztek az órákon részt vevő fiatalok körében.

A tanulmányt röviden ismertették az eseményen és hangsúlyozták, hogy az eredmények alátámasztották a projekt létjogosultságát, ugyanis kiderült, hogy Magyarországon a diákok jóval nagyobb számban érintettek a témában, mint amennyiről valójában tudunk: a tanulók több mint 45 %-ának van kapcsolata az igazságszolgáltatás világával, és minden 7. megkérdezett diák elkövetőként ismer valakit.

A felmérés megerősítette azt is, hogy a fiatalok számára nem érdektelen, hanem lényeges és fontos, hogy eligazodjanak a jogszolgáltatás világában, és jogaikkal a megfelelő helyen és időben élni tudjanak, ezzel is növelve biztonságérzetüket. Emellett arra is rávilágított, hogy az őket érintő, megillető jogokkal a megkérdezettek csupán közepesen vannak tisztában, ezt a válaszadók közel fele (47,7%) ennyire is értékelte, a magukat igazán jogtudatosnak tekintők aránya mindössze 5%.

Az órákat a diákok nagy többséggel hasznosnak, fontosnak és érdekesnek találták, ezt mutatta a gyerekek érdeklődése és az órák után feltett kérdéseik is. A pedagógusok szerint is hasznosak és eredményesek voltak a foglalkozások, és már most több iskola is jelezte részvételi szándékát egy jövőbeni hasonló projektben. A minisztérium tervei között is szerepel a program folytatása vagy akár egy „érzékenyebb” közegben való megvalósítása, ahol nagyobb lehet az érintettség lehetősége (pl. nevelő intézetek).

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések