ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A törvény egyértelműen tartalmazni fogja az időkeretet

A közszolgálati médiában és az országos kereskedelmi csatornákon 600 perc juthatna politikai kampányhirdetésekre - mondta az InfoRádiónak Gulyás Gergely fideszes politikus. Hozzátette: a helyi kereskedelmi médiumok maguk határozhatnák meg, mennyi időt szánnak a hirdetésekre. Esetükben csak az előírás, hogy a jelöltek számára egyenlő mértékben kell biztosítani a megjelenés lehetőségét.
Létrehozva: 2013. október 12., 12:16
nyomtat küld

Az Alkotmány 5. módosítása az Európai Bizottsággal való megegyezésnek megfelelően azt tartalmazza, hogy nem csupán a közszolgálati, hanem a nem közszolgálati médiaszolgáltatók is közölhetnek politikai hirdetéseket, ám ezt csak ingyenesen tehetik meg - ismertette Gulyás Gergely. Elmondta, hogy a törvény egyértelműen tartalmazni fogja, mennyi idő áll hirdetésekre rendelkezésre. Ez a közszolgálati médiában - vagyis a Magyar Rádióban, a Magyar Televízióban és a Duna Televízióban összesen - 600 perc. A fideszes politikus jelezte: azt szeretnék, hogy a kereskedelmi csatornákon is - amennyiben azok kívánnak ingyenesen hirdetéseket közzétenni - ugyanennyi idő álljon rendelkezésre.

A hirdetéseket naponta három alkalommal, a 6 és 8, a 12 és 14, illetve a 18 és 20 óra közötti idősávokban, egységes blokkban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámot közzétevő médiaszolgáltató.

Gulyás Gergely azt is elmondta, hogy az országos listák bejelentése és jogerőssé válása után sugároznák a reklámokat. Ám az ingyenes hirdetésekkel nem csak az országos listát állító pártok élhetnének: az egyéni jelölteknek 30 másodperces idő állna rendelkezésére. Az országos listát nem állító szervezeteknek is lenne lehetősége 30 másodperces időtartamban saját hirdetésük közzétételére.

A nem országos lefedettségű, nem közszolgálati médiaszolgáltatók esetében csak azt írná elő a jogszabály, hogy a jelöltek számára egyenlő mértékben kell biztosítani a megjelenés lehetőségét, és ingyenesen kell közzétenni a hirdetéseket. A helyi média maga határozhatja meg, milyen időtartamban biztosítja a jelöltek megjelenését - közölte Gulyás Gergely.

(inforadio.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések