ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Újabb 700 millió a Fertő-tó körüli kerékpárutak fejlesztésére

Az ország összefogásához hasonlóan a kerékpárút konzorciumi összefogása teremtette meg a sikeres projekt alapfeltételeit, azt, hogy a kormány megelőző 450 milliós támogatását követően újabb 700 millió áll rendelkezésre a Fertő körüli kerékpárút-fejlesztésre. Mindezt az tette lehetővé, hogy Magyarország jobban teljesít - mondta Firtl Mátyás, a térség országgyűlési képviselője a projektnyitón.
Létrehozva: 2013. október 17., 09:55
nyomtat küld

A Gyurcsány-Bajnai korszak után, amelyben Magyarországot az előző kormány az összeomlás szélére taszította, ma már az ország talpra állt, a gazdaság növekedő pályán van – mondta a projektindító bevezetőjében Firtl Mátyás országgyűlési képviselő. Rekord alacsony az infláció, az államadósság csökken, az államháztartási hiány is, visszafizette az ország az IMF hitelt, kikerültünk a túlzott deficit-eljárás alól - részletezte.

 Az ország összefogásához hasonlóan a kerékpárút konzorciumi összefogása teremtette meg a sikeres projekt feltételeit, azt, hogy a kormány megelőző 450 milliós támogatását követően újabb 700 millió áll rendelkezésre a Fertő-tó körüli kerékpárút-fejlesztésre.

Ennek jelentősége, hogy tényleg körbekerékpározhatóvá válik a Fertő-tó, vízparti  leágazással és a többi hiányzó elemmel és biztonságosan.

A kerékpárút sikeresen szolgálja a térségbeli turisztikai fejlődést, a helyi vállalkozók érdekeit, segíti a térség idegenforgalmának élénkítését, és megteremti a további gazdasági fejlődés feltételeit, amely a térségbeli önkormányzatok és vállalkozások érdekét szolgálja – hangsúlyozta az országgyűlési képviselő.
Az eseményen jelen voltak a térség polgármesterei, a konzorcium tagjai, szakmai szervezetek képviselői.

A Fertő-tájon tervbe vett új kerékpárút-hálózati fejlesztésekről Fersch Attila, a FHNP igazgatóhelyettese tartott tájékoztatót.

Ismertette: a kormány első körben 450 millió forintot biztosított a térségnek egy tavaly őszi kormányhatározattal, amelyet követően ma egy újabb, 700 milliós nagyságrendű fejlesztési összegről számolt be közös sajtótájékoztatón Firtl Mátyás országgyűlési képviselő és Reisch Gábor, a Fertő-Hanság Nemzeti Park igazgatója.

Így tehát, két részletben összesen 1150 millió forint áll rendelkezésre a fertői kerékpárút-hálózat fejlesztésére. Belátható időn belül, jövő nyárra elkészülhetnek azok a beruházások, amelyek a Fertő-táj magyar felén az osztrák kerékpárút-hálózat mai állapotát megközelítő, sőt helyenként jobb minőségű infrastrukturális feltételeket teremtenek majd a biciklis turistáknak.

  A kormány első körben 450 millió forintot biztosított a térségnek egy tavaly őszi kormányhatározattal. Az állami forrás felhasználására a Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatóság vezetésével egy 14 szereplős konzorcium alakult. A Konzorcium tagjai a Fertő-menti települések (Sopron, Fertőrákos, Fertőboz, Hidegség, Fertőhomok, Hegykő, Fertőszéplak, Fertőd és Sarród), a Fertő-táj Világörökség Magyar Tanácsa Egyesület, a Magyar Közút Nonprofit Zrt, a Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt, és a Soproni Hegyközségi Tanács. Együttműködő tagok még a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága, a Civilek a Fertő-tájért Egyesület, valamint a Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.

 A Konzorcium elkészíttetett egy beruházási programtervet a Fertő-táj magyar felén szükséges kerékpárutas fejlesztések meghatározása végett.  E programterv költségeket rendel mindehhez és javaslatot tesz az egyes elvégzendő feladatok ütemezésére. Ezzel a tervvel a Konzorcium azt érte el elsősorban, hogy  –  a hazánkban sajnos oly gyakori – félmegoldások helyett a mindenkor rendelkezésre álló források figyelembevételével olyan kisebb-nagyobb ún. fejlesztési csomagokban gondolkodhat a térség, amelyek teljes megoldásokat kínálnak.  A Fertő-táj teljes kerékpárút-infrastruktúrája górcső alá került a Programterv keretében, és összesen 4 kivitelezési ütemre (csomagra) tesz javaslatot a dokumentum (0-dik, 1-ső, 2-dik és 3-dik ütemek).

 A Kormány által biztosított összeg elegendő a 0-dik ütemben megfogalmazott egységes kerékpáros közlekedési táblarendszer kialakítására, valamint az 1-ső ütem feladatai közé sorolt, meglévő kerékpárutak jelentős részének teljes korszerűsítésére. Ezért a Konzorcium úgy döntött, hogy a kormányhatározat révén rendelkezésre álló forrást eszerint kívánja felhasználni. Így a mai szabványoknak megfelelően, a meglévő, rossz állapotú kerékpárutak teljes korszerűsítése megvalósul. Összesen 19 km hosszú újszerű kerékpáút készül el  Fertőboz és Fertőszéplak bel- és külterületein, Fertőrákos külterületein (a fertőmeggyesi határátkelőig), Fertőd külterületein (a pomogyi határátkelőig), valamint Hidegség, Fertőhomok és Hegykő külterületein. Gyakorlatilag a 22 éve épült és azóta erősen leromlott állagú szakaszok újulnak meg. Mindehhez pedig az EUROVELO európai kerékpáros-hálózathoz illeszkedő kerékpáros közlekedési irányító és információs táblarendszer társul. A munkák ősz elején kezdődtek el a közbeszerzésen nyertes STRABAG Kft kivitelezésében, és várhatóan még idén befejeződnek.

 Második körben 700 millió forint áll rendelkezésre. Ez a pénz a Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Program keretében 85%-ban az EU Strukturális Alapjából, 15%-ban a Magyar Kormány által nyújtott nemzeti önrész-kiegészítés keretén belül hazai társfinanszírozás formájában áll a Konzorcium rendelkezésére. Mindez elegendő a fentebb említett beruházási programtervünk 2-dik ütemében jelzett feladatok teljes megvalósítására, miszerint megépülnek a hiányzó kerékpárutak, és immár valóban, biztonságos körülmények között körbe biciklizhető lesz a hazai Fertő rész is a jövő nyáron.

 A most induló projekt keretében három forgalmas település belterületén, Fertőrákoson, Balfon, és Sarródon, továbbá Fertőszéplak egyes hiányzó belterületi szakaszain kerékpárutak, kerékpársávok, kerékpáros nyomok kialakításával, és egyéb forgalomtechnikai megoldások alkalmazásával oldják meg a kerékpárosok közlekedését. Fertőrákos és Balf között – osztrák mintára – elkészül a csaknem 25 éve folyamatosan napirenden lévő, mindeddig hiányzó vegyes használatú mezőgazdasági és kerékpárút, továbbá Balfot déli külterületén is összekötjük a meglévő kerékpárúttal Fertőboz irányába. Ezen a részen a közút mellett mindkét oldalon leburkoljuk az útpadkát, ahol a kerékpárosok kényelmesen haladhatnak majd teljes biztonságban.

 Ugyancsak a projekt keretében, a kikötőhöz vezető bekötőút felújításával, és azon kerékpársávok kialakításával oldják meg a biciklisek közlekedését Fertőrákos és az egyetlen hazai rekreációs vízfelület, a fertőrákosi Vízitelep között. Így a sétahajó-, valamint a vitorláskikötő is kényelmesen megközelíthető lesz a bringások számára is. Végül, de nem utolsó sorban meg kell említeni azt, a fertődi belterületi kerékpárutak teljes rekonstrukciója, egy vadonatúj kerékpáros híddal a Kelemente-patak fölött is elkészül majd, csakúgy mint a gyér autósforgalommal rendelkező Fertőújlak belterületi szakaszán a kerékpáros nyomok kialakításával segítenénk a biciklisek továbbhaladását a tavaly elkészült új kerékpáros határátkelési ponthoz, illetve az oda vezető kerékpárúthoz.

2014 utánra, az új EU-s finanszírozási periódusra marad a beruházási programterv 3-dik, záró ütemének megvalósítása, ami a kerékpárutak és kerékpársávok belterületi fejlesztését összeköti a települések teljes rendezésével. Szeretnénk ugyanis a falvak teljes légvezeték-hálózatát föld alá helyeztetni, majd az út menti árkok lefedésével hely kínálkozna arra, hogy a belterületi kerékpárutak, kerékpársávok és járdák még biztonságosabbak, szélesebbek legyenek. A tavaly felállt Konzorcium szereplői elkötelezettek a beruházási programtervekben lefektetett feladatok és fejlesztési programok közös megvalósítására. Ugyancsak fontos az is, hogy a Konzorciumban Soprontól Sarródig együtt dolgozó Fertő-menti települések készek biztosítani a felújított és újonnan létesülő kerékpárutak hosszú távú fennmaradása érdekében a szükséges fenntartási munkák feltételeit, minden kerékpáros, legyen az turista vagy helyi lakos együttes örömére.

(firtl.sopron.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések