ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Pályázatokat nyújt be Hódmezővásárhely a tramtrain-beruházás előkészítésére

Pályázatokat nyújt be a hódmezővásárhelyi önkormányzat az alföldi város és Szeged központját közvetlenül összekapcsoló, a nagyvasúti és a villamospályát is használó úgynevezett tramtrain-beruházás előkészítésére – tájékoztatta Göbl Vilmos sajtóreferens az MTI-t.
Létrehozva: 2013. október 21., 10:27
nyomtat küld

Magyarországon még nem üzemel ilyen, a nagyvasúti és a villamospályát egyaránt használó közlekedési rendszer, ezért szükség van a szabályozási háttér kialakítására, az intézményi modell kidolgozására, a pályahasználati díj rendszerének módosítására – mondta a sajtóreferens.
   
Göbl Vilmos hozzátette, a mintegy 230 millió forintos projekt részeként 2014 végére elkészülnének a javaslatok a többi között arról, hogy mely hazai jogszabályok módosítására van szükség és milyen intézményi modellben működhet majd a szolgáltatás.
   
A sajtóreferens emlékeztetett arra, korábban uniós támogatással már elkészült a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát óránkénti 100 kilométeres sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki.
   
A tervezet 6 plusz 2 30 méter hosszú, dízel-elektromos vegyes üzemű tramtrain-jármű beszerzésével számol. A pályát úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjában mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok.
   
A hódmezővásárhelyi önkormányzat 931 millió forintos pályázatot nyújt be a beruházás engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére, a környezeti hatásvizsgálat és a környezetvédelmi engedély megszerzésére, a jármű előzetes típusengedélyének és részletes specifikációjának kialakítására. Ezek 2015 második felére készülhetnek el – közölte a sajtóreferens.

(MTI - fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések