ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"A brüsszeli kifogások alaptalannak bizonyultak"

Az állami vagyon tekintetében az akvizíciók voltak az elmúlt két évben hangsúlyosak, és várhatóak még további vásárlások is - mondta Németh Lászlónél nemzeti fejlesztési miniszter az Inforádió Aréna című műsorában.
Létrehozva: 2013. október 26., 10:56
nyomtat küld

A kormány által meghatározott cél volt, hogy a kisebb értékű, és az állam számára kevésbé hasznosítható vagyonelemeket piacra dobja, ellenben az állami vállalatokat megerősítse és a stratégiai ágazatokban tevékenykedő nagyobb cégekben tulajdont szerezzen - hangsúlyozta a nemzeti fejlesztési miniszter, aki példaként említette a Mol kisebbségi tulajdonrészét, a Rábát, a Takarékbankot és a gáztározókat is.

Németh Lászlóné hangsúlyozta: utóbbi nem vagyongazdálkodási, hanem energiaellátás-biztonsági szempontból volt fontos a kormány számára. A 2013-14-es évre szóló szerződés véglegesítését a Gazprommal már a kormány tárgyalja - tette hozzá a miniszter.

A miniszter ismét megerősítette, hogy az év végéig még várhatóak újabb akvizíciók közműszolgáltatóknál, de mivel ezekről a tárgyalások folynak, nem mondhat semmilyen információt.

 "A változások egyértelműen pozitívak"

Jó ütemben halad a MÁV átalakítása, és további közúti fejlesztések várhatóak - erről is az Arénában beszélt Németh Lászlóné.

2012-ben már pozitív üzemi eredménnyel zárt a MÁV, ami azt jelenti, hogy az eddigi hatékonysági intézkedések megfelelőek voltak - mondta a nemzeti fejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában. Hangsúlyozta, a hatékonyságnövelő intézkedéseket követi a MÁV-csoport strukturális átalakítása, így a pályavasút és a személyszállítás elkülönült üzletágak lesznek jövő év elejétől. Németh Lászlóné szerint a változások egyértelműen pozitívak.

A közutak állapotáról Németh Lászlóné azt mondta: 2010-es felmérésük szerint mintegy 150 milliárd forintos elmaradás volt a felújításokban, mára ennek jelentős részét ledolgozták, jelenleg is vannak útfelújítások, és egy újabb 30 milliárdos fejlesztés várható.

A miniszter beszélt arról is, hogy az állami autópálya kezelőt átalakították, és a közúti tevékenységet a magyar közút kapta meg. Németh Lászlóné úgy fogalmazott: az autópálya kezelő november elsejétől csak az útdíjjal foglalkozik majd, a magyar közútnál pedig a teljes magyarországi úthálózat kezelése, üzemeltetése lesz.

Az elektronikus útdíjról Németh Lászlóné úgy fogalmazott: sokan voltak, akik túl optimistának tartották a kormány terveit a rendszer elindulásakor, de sikerült úgy bevezetni az e-útdíjat, hogy nem alakultak ki nagyobb torlódások, tiltakozások, a tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy a fuvarozók az egy alkalomra szóló viszonylati jegyet használják a leginkább. És úgy tűnik, a brüsszeli kifogások is alaptalannak bizonyultak - tette hozzá Németh Lászlóné, aki azt is elmondta: a Sólyom Légitársaságba nem száll be az állam, szerinte komoly szakmai befektetőt a Malév újraindításához nem nagyon lehet találni.

(inforadio.hu-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések