ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Szijjártó: 2013 a siker éve az autóiparban

Az autóiparnak óriási szerepe van abban, hogy Magyarország ma jobban teljesít: 2013 a növekedési fordulat éve a magyar gazdaságban, és egyben a siker éve az autóiparban - mondta Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára csütörtökön Budapesten az Automotive Hungary Nemzetközi Járműipari Beszállítói Szakkiállítás megnyitóján.
Létrehozva: 2013. november 7., 10:41 | Utoljára frissítve: 2013. november 7., 11:43
nyomtat küld

Szijjártó Péter, a rendezvény fővédnöke kiemelte: a magyar autóipar sikerei növekedési fordulathoz vezettek 2013-ban Magyarországon. Magyarországon 620 járműipari vállalat működik, ezek pedig több mint 100 ezer embernek adnak munkát, és 15 milliárd eurónyi termelési értéket állítanak elő évente - fejtette ki az államtitkár, hozzátéve, hogy a teljes magyar ipari termelés 18, a bruttó hazai termék (GDP) 10 százalékát adja a járműipar, amelyhez a magyar export negyede kötődik.
    
Szólt arról is, hogy a járműgyártó cégek árbevételének 92 százaléka az exporthoz kötődik, a Magyarországon gyártott motorok négyötödét, az autók 90 százalékát exportálják. Mivel Magyarország nyitott gazdaság, az export fontossága miatt is kitüntetett szerepe van az autóipari cégeknek.
    
Szijjártó Péter kifejtette: ahhoz, hogy a kormány elérje célját, és Magyarország legyen Európa termelési központja, át kellett szervezni a nagy rendszereket. Az adórendszert, hogy az ne büntesse, hanem jutalmazza a munkát, ezenkívül Magyarországon alakult ki Európa egyik legrugalmasabb munkajogi szabályozása. A kormány német mintára a szakképzést is átszervezte: a duális képzésnek köszönhetően a magyar fiatalok megkapják azt a gyakorlati tudást, amellyel versenyképesen tudnak megjelenni a munkaerőpiacon, és így akár az autóiparban. Hozzáfűzte: átszervezték a felsőoktatást is annak érdekében, hogy a mérnöki, természettudományi, informatikai képzésre nagyobb hangsúly kerüljön.
    
Az államtitkár szerint ezek az intézkedések egész Magyarország megújítását eredményezték, és olyan beruházási környezetet teremtettek, amely a magyar mérnökök szakértelmével az európai autógyártás egyik fellegvárává tette Magyarországot.
    
Szijjártó Péter felidézte, hogy az idén kezdődött meg az A3 Limousine és az A3 Cabriolet gyártása Győrben, ahol ma a világ legnagyobb motorgyára működik, és ahol már 10 ezernél is több munkavállaló dolgozik. Szintén 2013-ban gördült le a gyártósorról a Mercedes kecskeméti gyárában az első CLA modell, amely komoly piaci sikereket ért el az Egyesült Államokban. A Suzuki esztergomi gyárában megkezdődött a Suzuki SX4 S-Cross gyártása és az Opel szentgotthárdi új motorgyára is megkezdte a termelést - hangsúlyozta az idei év eredményei között az államtitkár.
    
Mint mondta, e négy gyártó magyarországi jelenléte túlmutat önmagán: egy autógyári munkahely átlagosan 4-5 beszállítói munkahely megteremtését, megtartását jelenti a statisztikák szerint.
    
Felhívta a figyelmet ara is, hogy a négy nagy gyártón túl a világ 20 legnagyobb, első körös autóipari beszállítójából már 15 működik Magyarországon. Az idén 70 milliárd forintos beruházással 500 új munkahelyet hoz létre a Bridgestone, a Hankook megduplázza gyártási kapacitását és 950 új munkahelyet hoz létre, a Jabil is fejleszt és 450 új munkahelyet hoz létre Szombathelyen - említette példaként Szijjártó Péter.
    
A magyar kis- és közepes vállalkozások  akkor tudnak igazán sikeresek lenni, ha be tudnak kapcsolódni a Magyarországon működő nagy nemzetközi autóipari vállalatok beszállítói hálózatába. A kormány már 20, a járműiparhoz kapcsolódó vállalattal kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelyekben ugyancsak hangsúlyt helyez a magyar beszállítói hálózat bővítésére.
    
Szijjártó Péter hangsúlyozta: a gyártási kapacitásokért nagy verseny van, de Magyarország ebben továbbra is helyt fog állni, és a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy Magyarország autóipari pozícióját megerősítse.
    
Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) ügyvezető főtitkára megnyitó beszédében kiemelte: az autóipar a magyar gazdaság leggyorsabban fejlődő ágazata, amely az utóbbi években mennyiségi és minőségi ugráson ment keresztül, és amelybe az elmúlt 5 évben több mint 4 milliárd euró működő tőke érkezett. Fontosnak mondta, hogy a kormány is kiemelt stratégiai partnernek tekinti az autóipart.
    
Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója elmondta: Magyarország szinte észrevétlenül lett autógyártási nagyhatalom; nemcsak azért, mert itt szerelik össze az Audit, a Mercedest és a Suzukit vagy mert itt gyártják az Opel motorját, hanem mert ezen autók alkatrészei is jórészt Magyarországon készülnek. Hozzáfűzte: 2014-ben elérheti a 400-500 ezer darabot a járműgyártás nagyságrendje.
    
Az autógyártás fejlődéséhez a Hungexpo is szeretne hozzájárulni: azért rendezték meg ezt az új szakkiállítást, mert úgy vélik, szükség van egy olyan találkozóhelyre, ahol a járműipari szereplők bemutatják egymásra épülő, egymást erősítő tevékenységüket - mondta a vezérigazgató.
    
Ganczer Gábor közölte: a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban november 7-9. között rendezik az Automotive Hungary szakkiállítást, amelyen közel 200 szakmai kiállító vesz részt, egyszerre mutatkoznak be a magyar autóipar legjelentősebb szereplői, az autógyárak, az autóipari beszállítók, a fejlesztők, az egyetemek, a főiskolák és  a kutatóintézetek.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések