Osztom a véleményét. Ha mi magyarok nem pártoljuk a saját cégeinket, senki nem fogja. / és a beszállítók / Külföldi cégek ebben az munkaínséges világban keményebb feltételeket szabnak, bár nekik is fontos az üzlet és nem mindegy a környezet, de mégis.
Mindenesetre ha van itthon olyan cég amelyikre bizonyos dolgokban lehet számítani és már bizonyított is, Én foggal körömmel ragaszkodnék hozzá.
Amúgy meg mitől fejlődött volna egy magyar cég? Attól hogy kivették anno alóluk a talajt / a piacot /? Máig nem sikerült sajna észhez térni sőt, kézen közön eltüntek. Itt az ideje preferálni a magyar cégeket, addig még van egyáltalán. Majd úgy járunk mint a nagyszolgáltatókkal! Ha kell ha nem fizetjük még a semmit is, tizszeres áron.
másrészt pedig szinte valamennyi, Európában jelen levő cég „rázuhant” a magyar piacra. Így például a lengyel Solaris – amely az itteni gyakorlattal ellentétben éppen a saját hazájában erősödhetett meg –, vagy a kínai King Long, amely egyrészt már a Volánbusz alvállalkozóinak és Máltának is szállított, így „európainak” minősül."
tehát ilyen járművekkel is lehetne pályázni. A magyar gyártók azért is hátrányba kerülnek, mert nincs megfelelő referenciájuk. Az autóbusz-beszerzési stop miatt most az előzetes szállítási mennyiséget is nehezen teljesítik. A két további magyar cég közül az egyiknek nincsen európai referenciája, a másik pedig a már raktáron levő autóbuszaival éppen, hogy megfelelt a pályázati feltételeknek.Szakértők szerint ha ez így marad, a hazai autóbuszgyártásra, egyben egy szakmakultúrára, felszámolás vár. Azért, hogy ennek elejét vegyék, a közelmúltban a hazai gyártók egyeztetésbe kezdtek Fónagy Jánossal, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárával. Ám most mégis úgy tűnik, ellenkező irányba mennek az események. A Volánbusz tenderén, ahol összességében 167 autóbuszt kell majd szállítania a nyertesnek, óriási verseny várható. Egyrészt azért, mert a hazainak nevezett – ám egyelőre csak a Volvo lengyelországi gyárában készülő járművek – Volvo–Rába autóbuszok is szerepelnek az ajánlatok folyt.
Ez sem túl biztató... Busztender "Meglehetősen jelentős szállítói érdeklődés mellett zajlik a Volánbusz autóbusz-beszerzési tendere, amelyet a szolgáltató a főváros környéki járatok ellátása érdekében hirdetett meg. Információink szerint a busztender másodszorra sikeresnek bizonyult ugyan, de a kilencből az egyik pályázó (M.A.N.) vitarendezési igényt nyújtott be, így a módosított ajánlatokat máig lehet benyújtani. Annyi bizonyosnak tűnik: a Volánokat érintő autóbusz-beszerzési tilalom miatt eddig nem tudtak pályázni a hazai gyártók a nemzetközi színvonalú magyar járművekkel, és nem várható az sem, hogy ezen a tenderen labdába rúgnak. Az Ikarus márkájú autóbuszokat gyártó vállalat például el sem tudott indulni, mivel a Volánbusz a második pályázati kiírásnál feltételként úgynevezett EEV-motorral ellátott járművek szállítását határozta meg. Az Európai Unió és a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásában viszont az euro 5-ös környezetvédelmi normának megfelelő motor szerepel, folyt.
No, hát akkor nézzük a sok jóság mellett a rosszat is. Visszavásároltunk 1.88 milliárd euróért Mol részvényeket. Helyes döntés volt. Minél nagyobb állami szerepvállalás lehet csak is a jövő fejlődésének záloga, eladósodás nélkül. A stratégiai ágazatokat a Magyar állam kezében kell, hogy tartsa.Csak így garantálható, hogy extraprofit nélkül, a Magyar emberek olyan elfogadható áron kapjanak TERMÉSZETES szolgáltatásokat, amit a nyugat európai polgárok is megkapnak. Hogy hogy jön ide a MOL? De írhatom még az ORSZÁGOS TAKARÉK PÉNZTÁRT is. Hát úgy, hogy a hazaihaladás vagy miféle gittegylet a MOL és az OTP támogatottja... Az eszem megáll.Most akkor én mit is mondjak? Bravó kormány, örülök, hogy minél nagyobb a MOL-ban a részesedése a Magyar államnak, ezáltal a bevétele is.Közben több tíz és száz milliókkal támogatják az ominózus cégek ezt a bagázst, Bajnaival az élen. Most sírjunk vagy nevessünk?Kit és mit is támogassunk?Hova tegyük a pénzünk, ha még van?
A jegybanki kamat jelentősségével kapcsolatban folyamatos demagóg nyilatkozatok hangzanak el. Szajkózza a másoktól ellesett téveszméket boldog-boldogtalan botcsinálta szakértő. Tessék megnézni, nem titok, a kereskedelmi bankok 30%, és ezt meghaladó kamattal hiteleznek, de a legkedvezményesebb államilag támogatott lakás vásárlási hitelkamat is 10%. Ugyan milyen befolyással vannak ezekre a kamatszintekre az MNB 0,25 %-os alapkamatvágásai??? A kereskedelmi bankok szabadon döntenek a hitelkamatjaik szintjéről. Ha a jegybanki alapkamat mozog, azt éppen hogy saját hitelkamataik növelésére használhatják. Nehezebben tudnának kamatot emelni, ha a jegybanki alapkamat nem változna, mert mint ismeretes halászni csak zavarosban könnyű.
Tegnap a Hírtv-ben interjuvolták Fábri György ELTE rektorhelyettest Csermely Péter riporter alig ellentmondva hagyta , hogy kifejtse, a Haha minden egyes követelésével egyetért, és a Bajnai által bevezetni szándékozott tandíjjat is lelkesen támogatja.
Más: Paul Lendvai újabb Magyarország-ellenes kampányával kapcsolatban ötöl-hatol a bécsi magyar nagykövet a magyar rádióban folyamatosan kíbújik a riporteri kérdés alol, miért nem tesz semmit a szélsőbalos, a magyarságot zsigerből gyűlölő Paul Lendvai megfékezésére.
Más: Bánfi Tamás a monetáris tanács tagja interjuban a végre az MNB éléről távozó Simort támogatóan nyilatkozik szintén a rádióban erőtlen riporteri ellentmondások mellett.
Nem tudom ki viszi a Fidesznél a defenziv vonalat, de a baloldal boldogan tapsikol a kormánydöntő ambíciókra erőtlenül reagáló illetékesek láttán. Abban reménykednek, hogy a választópolgárok nem szívesen szavaznak egy leszálló ágban levő gyenge pártra.
Tisztelt VICI! Egyetértünk. Itt az újabb alkotmánybírósági döntés. Ha nem direkt csinálják, akkor faguriga legyek. Végre úgy tűnt, hogy ez a kormány véget akar és véget is fog tudni vetni a bizniszegyházak virágzásának is, és tessék. Úgy látszik, nekik semmi sem drága?! Egyszerűen elképesztő!
Azért az nem semmi, hogy az Alkotmánybíróságnak nincs más dolga, mint ezzel / önlényuralmi jelkép /huzavonázni.
Most megint felmerül bennem a kérdés, hogy kell-e ez a testület nekünk. Lassan midenféle emberi normáknak ellentmond! Csak azt ne mondja, hogy ezt az alkotmányból olvasta ki. Mert mostmár az is kérdés, hogy az Országgyűlés alkotmányoz, vagy az Alkotmánybítóság?
Ha a két, vagy akár több önkényuralmi redszereket nézzük,azt biztos nem fogja róluk elmondani majd az utókor, hogy igensis jól döntött az Alkotmánybíróság, az önkényuralmi jelképek használata kapcsán.
Most miért kellene Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter kezéből kivenni a gazdasági gyeplőt? Nem kell! Ezt a gyeplőt annak kell továbbra is mozgatni, aki tudja merre jó terelni a lovakat / a gazdaságot /.
Nagyon jó lesz nekünk Varga Mihály jegybank elnöknek. Első osztályú szakember Ő is, de Boros Imre vagy Csath Magdolna sem volna rossz, most, hogy így szóba jött.