Tisztelt Mindenki,
az elsőfokú bíróság ítélete nemcsak érzelmi indulatokat vethet fel a lakosság nagy többségében, hanem egy polgári jogi vetülete is van az ügynek: fogyasztóvédelem. Fogyasztóvédelmi szempontból egy termék árában nem lehet külön feltüntetni azokat az összetevőket, amik külön-külön, egyenként nem fogyaszthatóak el.
Az Egyesült Királyságba volt hasonló ügy a vásárlók megtévesztése alapján a fapados légitársaságok esetében. Nagfyon olcsón, szinte fillérekért, reklámozták a jegyek árait. A telefonon, vagy az inteneten történt megrendelés után, során tapasztalták a fogyasztók, hogy a reklámban meghirdetett ár a többszörösére, esetekben százszorosán is túlra nőtt a foglalás végén, vagyis a fizetéskor. Az eladó, a vállalkozó, ugyanis olyan költségelemeket is külön épített be az árba, amik egyenként, vagyis elkülönülten nem vehetőek meg, nem fogyaszthatóak el. Pl.: repülőtéri illeték/adó, székfoglalási díj, üzemanyag hozzájárulás, repülőjegy foglalási díj, stb.