Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
Fórum
Online fogadóóra Németh Szilárddal
2013. május 22., 11:27
Németh Szilárd, XXI. kerület polgármestere, országgyűlési képviselő internetes fogadóórát tartott a fidesz.hu fórumán 2013. május 23-án csütörtökön, 14 órától 16 óráig.
Köszönjük kérdéseiket!
Ezt mutasd:
29.
Németh Szilárd
2013. május 23.,
16:01
Köszönjük az érdeklődést és a hozzászólásokat. Hasznos tapasztalatokat szereztem, további szép napot kívánok minden fórumozónak!
Üdvözlettel:
Németh Szilárd
28.
Fkatalin
Kiskunlacháza
Kedves Szilárd! Elnézését kérem, hogy itt teszem szóvá, de folyamatos harcot vívok a gázszolgáltatóval, és szeretnék segítséget kérni valakitől.
Őszintén szólva, a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség intézkedésében nem bízok.
Kérem adjon egy elérhetőséget, ahová fordulhatok panaszommal.
Baráti üdvözlettel: Fkatalin Pest 11 VK-ból
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:49
Kedves Fkatalin!
Kérem, írja meg panaszát a polgarmester@csepel.hu címre.
Üdvözlettel:
Németh Szilárd
27.
Bíró István
Budapest
Tisztelt képviselő úr!
Meddig mehet el még a rezsikkentésben a kormány? Milyen jövőbeli terveik vannak, mikre terjesztenék ki a csökkentést és milyen mértékű lehet?
üdvözlettel: Bíró István
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:42
Január 1-től csökkent a gáz, a villany és a távfűtés ára. Július 1-től az ivóvíz, a csatorna, a szennyvízszippantás, a kéményseprés, a szemétszállítás és a PB-gáz ára fog csökkenni. A nyár folyamán megvizsgáljuk a temetkezési költségek jelentős csökkentésének a lehetőségét, illetve október 15-ére, a fűtési szezonra újabb lakossági energiaár-csökkentés várható.
26.
Timar
Képviselő úr!
Nem telik el nep úgy, hogy ne olvasnánk valami szörnyűséget a magyarországi helyzetről az unió irányából. Ezek tényleg csak a rezsicsökkentés elleni támadásoknak tudhatók be vagy esetleg más politikai érdekek is állnak a háttérben?
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:41
2004 óta, mióta hazánk tagja az uniónak, a Gyurcsány-Bajnai-kormányok soha nem tudták teljesíteni azt, hogy a központi költségvetés hiánya 3 százalék alatt legyen. Sőt, 2009-ben ez a hiány majdnem elérte a 10 százalékot. 2011-ben már az új kormány idején 2,43 százalék, tavaly pedig 1,9 százalék volt ez a hiány. Ön szerint van reális és igazságos magyarázat arra, hogy Magyarország ellen továbbra is fenntartják a túlzottdeficit-eljárást? Nyilván nincs, a számok ezt objektíven bizonyítják.
Az Alkotmánybíróság keddi döntése értelmében világossá vált az is, hogy ki alkotmányozhat hazánkban; nem más, mint a parlament. Lehet ez alapján kötelezettségszegési eljárást indítani hazánk ellen? Nem gondolhatunk másra, mint arra, hogy valójában rezsicsökkentési eljárás indult Magyarország ellen, hiszen a rezsicsökkentés elsősorban a külföldi tulajdonú energiacégek érdekeit sérti, illetve extraprofitját csökkenti.
25.
Sári Diána
Budapest
Kedves Polgármester Úr!
Ezen a fórumon is szeretnék köszönetet mondani Mindenért!
Őszinte hálával és tisztelettel
Sári Diána
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:30
Kedves Diána!
Szívből tettük. Hajrá Luca!
Üdv:
Németh Szilárd
24.
Közmű vadász
Nagykovácsi
Tisztelt Képviselő Úr!
A legtöbb szó az elektromos és gáz szolgáltatókról esik. Azonban a víziközműv cégekről, amelyek ráadásul a legtöbb esetben az önkormányzatok által épített ivóvíz és csatornahálózatot használják csak elvétve hallunk.
Ezen a területen az ismert 100000 fő alatti népességet kiszolgáló cégek megszűntetése nyilvánvalóan költségcsökkentő lesz. Viszont pont ezen cégeknél számos visszásság tapasztalható, kezdve a gyanúsan alacsony szintű karbantartásoktól (Tarlós István tűzcsap ügy 2011), az irreálisan magas víz- és csatornadíjakon keresztül (amelyre 2012-ig még akár 50 milliós állami támogatást is kaptak a települések), az AB előtt is többtelepülés lakosai által megtámadott közmű készenléti díjakig bezárólag.
Ezen a területen milyen lépéseket terveznek?
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:12
Az új víziközmű-törvény többek között az ilyen visszásságok kiszűrését és felszámolását tűzi ki célul. Ön jól látja, hogy a víziközművek integrációja megoldása lehet ennek a problémának.
23.
Közmű vadász
Nagykovácsi
Tisztelt Képviselő Úr!
2013 tavaszán egy alkalommal elfelejtettem befizetni egy számlámat az internetszolgáltatónak (anyós eltűntette valahová). Persze az internetet lekapcsolták, ezért rögvest intézkedtem és 1 napon belül átutalással rendeztem a tartozást.
A következő havi számla kézhezvételekor szembesültem azzal, hogy a szolgáltató a havi kb. 4500 forintos díjhoz, szolgáltatás visszakapcsolás címén 6000 Ft-ot (!) még hozzácsapott a számlához.
Értem én, hogy a szegény ügyfélszolgálatosnak legalább ötöt kellett kattintania a visszaaktiváláshoz, de ilyen magas órabérért?
Ön szerint az ilyen fizikai műveleteket - pl. gázóra/vízóra leszerelés - nem, csak pár kattintást igénylő szolgáltatás visszakapcsolásokért jogszerűen lehet különdíjat felszámolni, különösen a havidíjat jelentősen meghaladó összeget?
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:10
Az anyósommal már jártam én is hasonlóan, de itt nagyobb problémának érzem az Ön internetszolgáltatójának szerintem is tisztességtelen üzletszabályzatát, ami alapján 6000 forintban határozta meg a visszakapcsolás díját. Ön a szerződéskötéskor az üzletszabályzatban foglalt feltételeket valószínűleg elfogadta. Én új szolgáltatót keresnék, és jobban megnézném a szolgáltatás feltételeire vonatkozó kitételeket.
22.
Bíró István
Budapest
Tisztelt Képviselő Úr!
Szeretném megkérdezni, hogy Ön szerint sikeresnek mondható-e a Csepeli Önkormányzat által nemrégiben lezárt konzultáció?
Köszönettel: Bíró István
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:06
Kedves Bíró István!
Mindenképpen sikeresnek értékelem a Csepeli Konzultációt, amelyben 6200 család vett részt, úgy, hogy kitöltötte a konzultációs ívet, és azt postán, interneten vagy személyesen eljuttatta hozzánk. Köszönöm mindenkinek ,aki megtisztelt bennünket a véleményével, és így lehetővé tette, hogy meghozzuk azokat a döntéseket, amelyek értelmében már ebben az évben csaknem egymilliárd forintot fordíthatunk új utak, járdák építésére, úgy, hogy közben megoldjuk a fedett uszoda hiányának 14 éves ügyét is.
21.
jcsaba
Tisztelt Szilárd!
Még 1 kérdéssel fordulnék önhöz!
Nem egészen ide kapcsolódik, de remélem tud érdemleges választ ez ügyben is!
A hivatalok felöl érdeklődnék. Egyik a nyugdíjfolyósító igazgatóság részéről, teljesen átfutottak így félig hibásan értelmezték a beküldött adatmódosításomat mindezt úgy hogy átlagosan a 22 munkanapot kivárják.
Ennek eredménye, hogy érdemi választ is csak 22 munkanap után fogok kapni (márha kapok), és akkor szintén 22 munkanap lehet, hogy a téves értelmezésüket korrigálják.
Másik hagyatéki ügy, szintén hivatal, de bíróság. Szintén 22 napja semmi érdemleges. Egyik közjegyző így, másik úgy tájékoztat, teljesen hülyének néznek.
Kérdésem az lenne, hogy várható-e, valami olyan kormányzati döntés, amely ezt a hihetetlen hosszú átfutásokat csökkenti, vagy éppen olyan hivatalnokokat vesznek fel, ahol tisztában vannak azzal, mik a munka körülményei.
Elnézését kérem, de kezdem azt hinni, hogy idehaza a birokrácía hatalma évről évre nagyobb. Teljes kisze kuszaság mindenhol.
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:03
A kormány folyamatosan törekszik arra, hogy a bürokráciát csökkentse, és az elhúzódó eljárásokat lerövidítse.
20.
Közmű vadász
Nagykovácsi
Tisztelt Képviselő Úr!
2013. elejétől a területünkön illetékes energiaszolgáltató átállt arra módszerre, hogy egy borítékban több (2-3 db) egymás utáni hónapról szóló csekket is betesz az átalány díjas fogyasztóknál. Azonban valamelyik internetes hírportálon olvastam, hogy nagyon kell figyelni, mert csak az aktuális havi számlát szabad kifizetni, különben a szolgáltató rendszere nem kezeli azt, hogy a júniusi számlát már befizettem, de a májusit kellett volna (bár pénzügyileg az egyenlegem ettől függetlenül nulla). Ekkor persze elindul a hajcihő késedelmes fizetés, felszólítás egyebek miatt.
Ön lát valami megoldást arra, hogy ezen a téren józan megoldást kényszerítsenek rá az ilyen - nyilvánvalóan költségtakarékosabb - számlázást alkalmazó szolgáltatókra?
Németh Szilárd
2013. május 23.,
15:00
Köszönjük, hogy felhívta erre a figyelmünket, már másoktól is kaptunk ilyen információt. Ebben a kérdésben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság egyeztetni fog a szolgáltatókkal, és velük közösen keresik a megoldást erre a problémára. Ha ez esetleg nem sikerülne, akkor jogszabálymódosítással fogjuk a fogyasztók érdekeit védő gyakorlat kialakítására kötelezni a szolgáltatókat.