ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Szigorítana az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a korábbinál szigorúbb környezetvédelmi szabályokat javasol EU-szinten a gépjárművek számára: 2012-re el kell érni, hogy a gépjárművek széndioxid-kibocsátása átlagban ne haladja meg a 120 grammot kilométerenként.
Létrehozva: 2007. december 19., 15:40
nyomtat küld

A brüsszeli bizottságban erről mára kialakult az egyetértés, közölték bizottsági források. Ezen belül a motortechnológia fejlesztése révén kilométerenként 130 grammig kellene lemenni, a további 10 gramm csökkentés pedig egyéb módon, így például bioüzemanyag alkalmazásával lenne elérhető. A szigorítást azzal indokolták, hogy az EU-ban a közúti forgalom fogyasztja a teljes energia-felhasználás 26 százalékát, és ebből származik a széndioxid-kibocsátás 24 százaléka.

A brüsszeli bizottság szerint ezek az értékek nem minden egyes gépkocsitípusra nézve lennének kötelezőek, hanem egy gyártó által piacra vitt összes új gépkocsi átlagában. Ezen túlmenően a cégek csoportokba - kisebb és nagyobb kocsikat egyaránt gyártó cégek csoportjába - tömörülhetnek. A csoportot e tekintetben "egyetlen gyártónak" tekintenék, és a határértékeket e csoport összes termékének átlagában kellene betartani. Így az autógyárak között is nyilván lehetőség lesz a kvóták adásvételére.

A bizottsági előterjesztés értelmében a határértékek túllépése esetén bizonyos idő után növekvő összegű büntetéssel kellene számolniuk a cégeknek. A büntetés 2012-ben 20 euró lenne minden többletgramm széndioxidért kilométerenként a teljes flotta átlagában, és 2016-ra a bírság 95 euróra növekedne. A széndioxid-kibocsátási előirányzatok előzetes kiszivárogtatásának hírére már aggodalomhullám söpört végig a német autógyártó cégeken, mert a német luxusautók gyártóinak nehezebb lesz lemenniük ezekre a határértékekre, mint például a francia autógyártóknak.

Az autóipar egészének nevében az európai autógyártók szövetsége (ACEA) szóvivője ma úgy nyilatkozott, hogy a bírságok "példátlanok", és az iparág "reális rendszert" akar, olyan célokkal, amelyeket "be lehet tartani". - Ha büntetések lesznek, akkor azoknak ésszerűeknek kell lenniük, és összhangban kell lenniük a széndioxid-kibocsátás más szektorokra alkalmazott árával - mondta a szóvivő. Az EU végrehajtó testületének elképzelései az éghajlatváltozás elleni intézkedésekhez kapcsolódnak.

(greenfo.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések