ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Ezer plusz harminc év

Harminc éve tárgya a közbeszédnek a Szent Korona, s ez annak köszönhető, hogy harminc esztendővel ezelőtt szolgáltatta vissza a magyar államnak az Egyesült Államok kormánya a minden magyar által tisztelt ereklyét.
Létrehozva: 2008. január 6., 10:18
nyomtat küld

Úgy is mondhatnám: mi, a háború után születettek harminc éve élünk egy fedél alatt a Szent Koronával. Azóta teóriák tucatjai röppentek fel szerkezeti egységéről, önálló életet élő történetéről, miközben az derült ki rólunk, hogy vagy fogalmunk sincs e történet bonyolultságáról, vagy olyan erővel ugrunk egymás torkának e tárgyban (is), mintha saját háztájink volna a Szent István által a Boldogasszonynak felajánlott, a mainál sokszorosan nagyobb ország.

E harminc év alatt számosan adták a fejüket arra, hogy csúfolódjanak a szent ereklyéről. Se nevüket, se módszereiket itt és most nem érdemes minősíteni, hiszen törvény szól Szent István államalapításának emlékéről és a Szent Koronáról. Törvény, amely kimondja: "A magyar állam és a magyar nemzet Szent István látnoki személyisége, isteni gondviselésben bízó küldetéstudata és vasakarata révén vált alkalmassá arra a történelmi szerepre, amelyet ezer éven keresztül betöltött. A keresztény hit felvétele és a keresztény állam kiépítése tette lehetővé, hogy a magyarság visszaverje a létére törő támadásokat, hogy ne csak győzelmeiben, de a hódoltságok, megszállások, feldarabolások és diktátumok idején is megőrizze erkölcsi tartását, és túléljen öröknek hitt, hódító birodalmakat. Szent Korona a magyar állam folytonosságát és függetlenségét megtestesítő ereklyeként él a nemzet tudatában és a magyar közjogi hagyományban. Az államalapítás ezeréves évfordulója alkalmából Magyarország méltó helyére emeli a Szent Koronát, és a nemzet múzeumából a nemzetet képviselő Országgyűlés oltalma alá helyezi."

Törvénytelenséget követ el tehát mindenki, aki sértegetni óhajtja a Szent Koronát, s már csak ezért is sajnálatos, hogy a közbeszédben nem jut szóhoz az, aki büntetni rendelné azokat a személyeket, orgánumokat, médiumokat, amelyek alkalmat találnak arra, hogy a maguk alpári erkölcseinek mocsarába vonszolják le az államalapító király szándékait, intelmeit, mindazt, aminek köszönhetően a globalizálódó világban is él még a független államiság eszméje. És most a törvény két meglepő, legalábbis nem általánosan ismert paragrafusára hívnám fel a figyelmet, a negyedikre és az ötödikre. A negyedik kimondja: "A Szent Koronának és a hozzá tartozó jelvényeknek a védelmére és megóvására, valamint a velük kapcsolatos intézkedések megtételére az Országgyűlés Szent Korona Testületet (a továbbiakban: Testület) hoz létre." Ehhez kapcsolódva rendelkezik az ötödik paragrafus: "A Testület tagja a köztársasági elnök, a miniszterelnök, az Országgyűlés elnöke, az Alkotmánybíróság elnöke, a Legfelsőbb Bíróság elnöke és a Magyar Tudományos Akadémia elnöke. A Testület elnöke a köztársasági elnök."

Máig emlékezetes az a történet, amikor is Magyarország miniszterelnöke a német kancellárnak arról értekezett, hogy szerinte semmi keresnivalója a Szent Koronának az Országgyűlés épületében, mert az nem lehet a köztársaság szimbóluma. Érdemes felidézni saját internetes naplóját, melyben magamagának ekként bizonykodik: "Fel nem foghatom, hogy mitől lenne a harmadik Magyar Köztársaság jelképe a Szent Korona. A köztársasági eszmerendszer egész lényege abból a hitből, meggyőződésből származik, hogy a demokratikus államhatalomban a közhatalom forrása a nép és a népakarat." Legalábbis szórakoztató, amikor Gyurcsány a népakaratról beszél az egyik alkalommal, majd kicsit később lesajnáló módon nyilatkozik a népszavazás várható eredményéről és eredményességéről.

Azért érdemes ilyen hosszan idézni az arcpirító mondatokat, mert a már idézett törvény ötödik paragrafusa szerint a Szent Korona Testület tagja a miniszterelnök is, mely testület elnöke a köztársasági elnök. Talán azért feledkezik meg Gyurcsány erről, mert itt speciel nem ő az elnök? Lehet-e törvényes kormányfőként szemlélni azt a személyt, aki meggyőződéssel vallja, hogy minden eszközzel és módon támadni kell a Szent Korona közjogi méltóságát, arra hivatkozva, hogy a korona a királyság jelképe?

Gyurcsányt zavarja, hogy a Szent Koronát a Parlamentben őrzik, frappánsabban, hogy a Szent Koronát a második világháború után előbb az amerikai hadsereg, majd pedig a parlament ejtette fogságba. Ha már a Szent Korona az Országházba került, s ez oly igen zavarja Gyurcsányt, a kormányfő akár el is húzhatna onnan. Nincs sok jelentősége ugyan, de megemlítem: egy liberális országgyűlési képviselő - Gusztos Péter - írásbeli kérdést nyújtott be Gyurcsány Ferenc kormányfőhöz, és azt kérdezi, hogy "miért nem a Magyar Köztársaság Alkotmánya kap kiemelt szimbolikus szerepet a tisztavatás, illetve az eskütétel során, s különösen nehezen érthető a korona kiemelt dramaturgiai szerepe a tisztavatásokon, miközben a kormány programját áthatja a köztársasági gondolat melletti elkötelezettség."

Remélem, a kormányfő és Gusztos úr már megbeszélték egymás közt a dolgot. Csak beszélgessenek. Motyogásuk nem ér fel a Szent Koronához.

(Apáti Miklós, Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések