ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Sarc

Aki megpróbált már végigautózni a Hungária körúton akármelyik napszakban, tudja, hogy szinte mindig járhatatlan a rengeteg teherautó miatt.
Létrehozva: 2008. január 8., 06:16 | Utoljára frissítve: 2008. január 8., 12:00
nyomtat küld

Éjjel-nappal dübörögnek a többtonnás gépek, száguldanak a hatalmas járművek. Mindennaposak a dugók, a gyalogátkelőhelyek sem biztonságosak. A kipufogók ontják magukból az egészségkárosító anyagokat, a környéken mély levegőt venni sem igazán érdemes. Jogos hát a közelben élők és a mindennap erre közlekedők igénye, hogy korlátozni kell a tehergépjárművek forgalmát. És ez az egész fővárosra érvényes.

A Fővárosi Közgyűlés december 28-án nyilvánosságra hozott rendelete forgalmi és környezetvédelmi érvekre hivatkozva korlátozza a tehergépjárművek mozgását Budapesten, illetve megemelt összegű behajtási díj megtérítését írja elő azoknak, akik mégsem tudják elkerülni a várost. Sok részlet és mindennapi tapasztalat támasztja alá a forgalomkorlátozó intézkedések szükségességét, amelyekkel a fuvarozó vállalatok és szervezeteik többsége is egyetért. Kifogásaik nem is ez ellen, hanem a rendelet bevezetésének módja ellen szólnak. Még nem használható az M0-s körgyűrű egybefüggő északi és keleti szektora, sem az ezekhez kapcsolódó dunai átkelők, tehát egyszerűen nincs mód arra, hogy a teherautók elkerüljék Budapestet. Őszre várható a régtől ígérgetett és régóta épülő M0-s körgyűrű hiányzó szakaszainak átadása. A fuvarozók szakmai szervezetei elutasítják a rendelet jelenlegi formáját és időpontját, mert a Fővárosi Közgyűlés úgy korlátozza a járművek mozgását, hogy közben nem állnak rendelkezésre más igénybe vehető útvonalak.

A behajtási díj összege 1991 óta nem változott. Most egyes esetekben a tízszerese a korábbinak. Kézenfekvő a kérdés, hogy ha tizenhét esztendeig nem módosították a díjszabást, miért nem lehetett még őszig várni ezzel. Hiszen ha őszre valóban mindent a tervek szerint sikerül átadni, akkor a fuvarozóknak módjukban áll majd eldönteni, hogy melyik útvonalat választják.

A rendelet jelenlegi formájában tehát csak egy újabb sarc, amelynek az árát nemcsak a szállítmányozók fogják megfizetni, hanem mi mindannyian, nincs olyan áremelés ugyanis, amely önmagában mindentől elkülöníthető lenne. Mert a rendszer összefüggéseiben működik: ha drágul az áram, drágul a kenyér is, és a gáz árának emelkedése is láncreakció-szerűen vonja maga után mindazoknak a termékeknek a drágulását, melyeknek az előállításához gázt használnak.

A fuvarozók is sarokba vannak szorítva: mivel nincsenek megfelelő elkerülő utak, kénytelenek behajtani a városba. Itt pedig olyan sarcot fizettetnek meg velük - egyfajta büntetésként -, amelyet kénytelenek lesznek beépíteni saját árképzésükbe.

Szépek és nemesek a környezetvédelmi és a forgalmi szempontok, de ezúttal is egy újabb sarcot igyekeznek elfedni velük. Közlekedni és levegőt venni pedig továbbra sem lehet majd a városban.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések