ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Bicikli-nagyhatalmi álmok múltán

A nagy emlékű exminiszter, Kóka János, persze még aktív korában, egyszer álmot látott.
Létrehozva: 2008. január 17., 07:59
nyomtat küld

A kormánydelegáció kínai útja kapcsán odanyilatkozott, hogy hatalmas befektetés van kilátásban, az ázsiai mamut bicikli-összeszerelő üzemet telepítene hazánkba. Aztán kiderült, hogy csak egy kicsi kis üzemecskéről van szó. Vagy még arról sem. A remény, hogy Magyarország igazi kerékpárgyártó óriás lesz, hamar szertefoszlott.

De egy szívós puma nem adja fel. Ha ló nincs, szamár is jó: kétkerekűk helyett négykerekűre való gumi is megteszi. És lőn: a Hankook-álom valósággá vált. Igaz, elég sokba került nekünk ez a dunaújvárosi gumicsodagyártó, a kedvezményekkel, a milliárdokban mérhető támogatással, de a cég maga gondoskodik arról, hogy valami visszaáramoljon az államkasszába: hol szabálytalan túlmunka - tizennyolc órás munkaidő, a törvények sorozatos megszegése -, hol koreaiak illegális foglalkoztatása miatt veri rá a büntetést a munkaügyi hatóság. Hát csoda, hogy még ünnepnapokon is szorgos munkára készteti dolgozóit a koreai? Ha egyszer be kell hozni valahol a bírságra kifizetett pénzt!

A (Tölgyessy Péter szerint is) nagyokat mondó, keveset tevő Kóka János a dunaújvárosin kívül is sok jeles emlékeket hagyott: mi másnak mondható, hogy neki sikerült elfogadtatnia a legdrágább híd költségeit, vagy minimalizálni a tervezett autópálya árát, ami persze bődületes blöff. Valójában ugyanis nem a költségek csökkentek, hanem a műszaki tartalom szerényebb. Vagyis ócskább az útpálya. Az már csak a szertelen utójáték része, hogy a tendergyőztes időközben csődbe jutott, ötvenmilliárd az adóssága, majdnem félezer beszállító cég futhat a pénze után, legtöbbjük tönkremegy, de a pálya se épül időre, egy részét már vissza is kellett bontani és újraépíteni.

Ezen az autópályán futhatnak (majd egyszer) autóink indiai-magyar gumiabroncson, amelyet Gyöngyösön gyártanak. A kormányfő ugyanis erről állapodott meg indiai útján. Az állam egyébként hétmilliárd forintnyi támogatással járul hozzá az üzemtelepítéshez, ami - láss csodát - harmadával kevesebb, mint amit a Hankooknak adni kellett. A rendkívüli sikert Gyurcsány Ferenc "a korábbi döntések szektorális hatásával" magyarázta. Na igen, van nálunk már francia, koreai, japán gumi is, és a kormányfő - egykori miniszteréhez hasonlóan - bizonyíthatja, gumiban ő is sikerrel utazik. Semmi se állíthat meg minket ezután, tényleg abroncsnagyhatalom lehetünk, persze csak a legkisebbek sorában. Kis puma a tigrisek között.

Az indiai kormánydelegációnak Kóka már nem lehetett tagja, szerencsénkre. Mert ha a Kína társaságában gazdasági világhódításra törő vendéglátó hallotta volna a kókai szállóigét, hogy "üzletember vagyok, a cégem a Magyar Köztársaság", még tán vételi ajánlatot tett volna az országra.

(magyarhirlap.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések