ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A benzinfalók betiltását akarja a volt Shell-vezér

A nyolc liternél nagyobb fogyasztású autók kereskedelmének tilalmát sürgette a Shell olajtársaság egykori elnöke.
Létrehozva: 2008. február 5., 11:08
nyomtat küld

Sir Mark Moody-Stuart szerint az Európai Uniónak kellene megtennie a lépést. Brüsszel két hete hirdette meg emissziócsökkentési stratégiáját, amelynek része a közúti közlekedésből származó üvegházi gázok mérséklése is.

Szokatlan helyről érte támadás az autóipart: a világ egyik legnagyobb üzemanyaggyártójának és forgalmazójának egykori vezetője sürgetett kereszteshadjáratot a nagyfogyasztású járművek ellen.

Sir Mark Moody-Stuart, a Shell egykori első embere szerint az EU-nak lépnie kell és be kell tiltania a 100 kilométeren 8 liternél többet fogyasztó autók kereskedelmét. A korlátozás csak az új autókra vonatkozna.

Jaj a SUV-oknak és sportkocsiknak!

Ez azt jelenti, hogy a ma még sok közepes jövedelmű család által használt, tíz éves autó még megmenekülne. A potenciális "áldozatok" körébe tartoznának azonban a városokban is egyre inkább népszerű terepjárók, vagy azokat utánzó, nagyfogyasztású presztízs-modellek.

A volt Shell-főnök azt mondta a BBC-nek, hogy a drasztikus lépés alkalmazkodásra kényszerítené az autóipart. Senkinek sincs szüksége 20 litert faló kocsikra - írta a BBC környezetvédelmi oldalán Sir Mark - "Aston Martint is akkor vezethetne csak az ember, ha az öt litert fogyasztana".

"A katalizátor sem küldte padlóra az autóipart"

Az autóipar és a nagyfogyasztású kocsik szerelmesei azzal védekeznek, hogy az ilyen járművek tulajdonosai már amúgy is jelentős részben támogatják az államkasszát az általuk fizetett magasabb útadóval.

Sir Mark szerint azonban ezzel elkerülik a környezet állapotáért való felelősségvállalást. Érvként említette, hogy amikor a nagyvárosi szmogriadók miatt 1956-ban betiltották a széntüzelésű kályhákat, akkor az mindenkire vonatkozott, függetlenül az illető jövedelmi állapotától. A gyártók egy időben a katalizátorok bevezetése ellen is tiltakoztak a költségek miatt, de ennek ellenére továbbra sem csillagászati az autók ára - tette hozzá.

Túl elnéző az EU?

Az egykori Shell-vezető szerint az EU túlságosan kesztyűs kézzel bánik az autóiparral. Tudósítók szerint például a német autógyártók azért folytatnak most harcot, hogy továbbra is gyárthassanak nehéz és nagyfogyasztású autókat és azt mondják, hogy a korlátozások elbocsájtásokhoz vezethetnek.

Sir Mark érvelése az, hogy a szennyező ágazatokból a tisztábbak felé vándorolna a munkaerő.

(inforadio.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések