ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Prágában is bevezetik az útdíjat

Várhatóan már a jövő év decemberétől útdíjat kell majd fizetni a Prága belvárosába behajtó gépkocsik tulajdonosainak.
Létrehozva: 2008. május 21., 12:46
nyomtat küld

Több szakértő azonban úgy véli, hogy a vámszedés néhány éven belül károkat okoz, és bénítóan hat majd az egész belváros életére.

A legtöbb európai nagyvároshoz hasonlóan Prágában is óriási gondokat okoz autósforgalom, a központban sokszor csak lépésben haladnak az autók a hatalmas dugók miatt. Ezért a főváros vezetése már jó ideje keresi annak módját, hogyan lehetne enyhíteni a közlekedési gondokon. Az önkormányzat legutóbbi ülésén döntés született arról, hogy a tervezetnél korábban, már a jövő év végén bevezetik a vámfizetős rendszert.

Pavel Bém főpolgármester szerint a vám egy-egy gépkocsira egy behajtáskor két-három euró lesz. Éjjel és a hétvégeken nem kell majd fizetni. A belvárosban lakók is fizetni fognak, de engedményeket kapnak. Ezeket a főpolgármester nem részletezte. A nyilvánosságra került információk szerint mintegy 8 és fél négyzetkilométernyi területre való behajtásért kell majd fizetni. Ebben a városrészben mintegy 45 ezer állandó lakos él.

Jelenleg naponta reggel 6 és este 10 óra között átlagban 250 ezer gépkocsi hajt be a belvárosba. A területen 39 belépési pont, utca található. A vám megfizetését a tervezett szerint kamerákkal ellenőriznék.

Negatív hatásoktól tartanak

A rendszer ellenzői szerint a vámszedés negatív hatással lehet a belváros kereskedelmi életére. Sokan attól tartanak, hogy a vámszedés néhány éven belül károkat okoz. és bénítóan hat majd az egész belváros életének szinte minden területére. A főpolgármester korábban kijelentette, hogy a vámfizetéses rendszer csak 2011-2012-ben indul be teljesen. Addigra ugyanis elkészül a belvárost körülölelő körgyűrű nagyobbik része, s kevésbé forgalmas lesz a városon áthaladó autópálya szakasz is.

Ezt az útszakaszt, amelyet a hatvanas évek végén terveztek meg, jelenleg naponta mintegy 100 ezer gépkocsi használja, ami nagyon megnehezíti a város életét, és szennyezi a környezetet. Az útvonal belvárosi szakaszát a közeljövőben a Vencel- térről elvezetik a Nemzeti Múzeum épülete mögé, s részben a föld alá helyezik. Alagút épül a Moldva folyó jobb partján is, a belvárosi szakaszon. A várost körülölelő sztráda is épül, de a munkákat állandó viták késleltetik. Több település lakosai ugyanis mindent megtesz azért, hogy ez a forgalmas út elkerülje őket, ezért a munkák csak vontatottan haladnak.

(inforadio.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések