ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 
 

Párbeszéd a hagyományos európai iskolarendszer átalakítáról

Az Unió tisztviselői kezdettől fogva az iskolarendszer reformja mellett foglaltak állást, írja a Baltic Course. A svéd elnökség oktatási feladatait kiemelő cikk szerint napjainkban ezen reformok több mint szükségesek, elég ha csak a pénzügyi válság vagy a globalizáció adta kihívásokat nézzük, melyek új minőségi képzést és versenyképes hátteret igényelnek.
Létrehozva: 2009. július 18., 10:24 | Utoljára frissítve: 2009. július 18., 10:29
nyomtat küld

2009 márciusában meghallgatást tartottak az Európai Parlamentben "Az európai iskolarendszer reformja: hol állunk?" címmel. A beszélgetést még az előző Parlament szervezte, néhány hónappal a választások előtt, a probléma azonban most is ugyanolyan égető.

Siim Kallas az Európai Bizottság alelnöke, aki adminisztratív ügyekért, átvizsgálásért és csalás ellenes ügyekért felel, meghallgatásokat tartott a Főigazgatóság személyzetének segítségével. A Bizottság már 2004-ben is sürgette a szektor szereplőit, hogy egy széleskörű konzultáció segítségével készítsenek mélyelemzés az európai iskolarendszer jövőjéről. A biztos elmondta, 5 év együttműködés és kemény munka után az EU számos konkrét eredményt ért el.

A három fő pillér: A politikai reformfolyamat az iskolai oktatással kapcsolatban 2005-ben kezdődött, a holland elnökség alatt, ennek megvoltak a maga kulcsfontosságú mérföldkövei. Ilyen volt a 2006-os novemberi miniszteri találkozó, ekkor került ugyanis először ilyen magas szinten napirendre a kérdés. Következésképpen a tagállamok illetékes miniszterei megállapodtak arról, hogy mi lehet az elkövetkező reformok 3 fő pillére.

    A jelenlegi rendszer átfogó irányításának akadálytalan áramlása, mely biztosítja, hogy a döntések megfelelő szinten szülessenek meg.

    Biztosítani hogy az egyes funkciókhoz tartozó költségek egyenlően legyenek elosztva minen tagállam között.

    Végül, de nem utolsó sorban megnyitni a rendszert annak érdekében, hogy az európai tananyag ne csak az EU ügynökséggel rendelkező tagállamok részére legyen elérhető hanem más, a téma iránt érdeklődő tagállamok számára is.

A Biztos szerint az uniós iskolák jelenleg fontos pillanathoz érkeztek el. Épp ezért az Európai Közösségnek nyílt és kellő alaposságú párbeszédet kell kezdenie az iskolarendszerek jelenéről és a jövőjéről.

A svéd elnökség feladata lesz, hogy az összeomlás közelében álló iskolarendszert összefogja. Az európai kulturális és nyelvi sokszínűséget ez a rendszer tartja össze minden tagállamban, ez segíthet a gyerekeknek, hogy megbirkózzanak a mai modern környezettel.

(corvinusembassy.com)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések