ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Nem érdemes várni a BKV buszaira?

A BKV szerint 150, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a szakszervezet szerint pedig több mint 250 autóbusz nem indult el kedd reggel a fővárosban. A közlekedési társaság tájékoztatása szerint hét óra körül már minden vonalon járnak autóbuszok, de azt ajánlják az utasoknak, hogy ha lehet, válasszák a kötött pályás járműveket.
Létrehozva: 2010. január 5., 08:27 | Utoljára frissítve: 2010. január 5., 10:03
nyomtat küld

Több mint 250 autóbusz nem indult el időben kedd hajnalban - mondta a Független Hírügynökségnek Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője. Reggel fél hatig egyáltalán nem jártak a 16A, 27, 53, 58, 102, 112 és 123A jelzésű buszok, több vonalon pedig késések, kimaradások voltak. Az újpesti és óbudai garázsból induló járatoknál nem volt fennakadás, de a cinkotai, a dél-pesti és a kelenföldi garázsból csak alig indultak el a kocsik. Vitézy Dávid hozzátette: egyedi intézkedésekre lenne szükség, amelyekkel enyhíteni lehetne a jelenlegi problémákon. Példaként a járatok átszervezését, a gyorsjáratok menetrendjének megváltoztatását és az utasok tájékoztatását említette.

Nemes Gábor szakszervezeti vezető azt mondta: a Hamzsabégi úti és cinkotai garázsban 60-70, a dél-pestiben pedig 80-100 autóbuszvezető vár arra, hogy járművet kapjanak. A buszokkal különböző, valós problémák vannak: sok esetben a fűtés romlik el, nincs feltöltve a hűtőfolyadék, nem működnek az ajtók vagy éppen be vannak törve a tükrök. Hozzátette: félretájékoztatás, hogy a buszsofőrök több pénzt kérnek, mint amennyit eddig kaptak, csupán kevesebbet nem szeretnének keresni.

Nem indultak el

A BKV fődiszpécsere elmondta: reggel körülbelül 150 járat nem indult el időben, de átcsoportosításokkal sikerült megoldani a járatkimaradásokat. Azok a járatok, melyek reggelente 7-8 percenként járnak, most 10-15 percenként követik egymást.

Mint ismert, a szakszervezetek egy része és a BKV 2009 végén nem tudott megállapodni az új kollektív szerződésről. Az érdekképviseletek szerint a cég túl sokat akar megvonni tőlük, a BKV szerint viszont növekedne egy átlagos dolgozó bére.

A szakszervezetek képviselői már korábban felhívták a sofőrök figyelmét, hogy kollektív szerződés híján változnak a forgalomba állás szabályai. Az érdekképviseletek szerint a sofőrök csak betartják a munkáltató, vagyis a BKV által előírt szabályokat. A kocsiátadás idejét eddig a kollektív szerződés határozta meg, de annak hiányában most mások a szabályok. Ezek alapján minimum 65 pontot kell ellenőrizni egy buszon a forgalomba állás előtt. Ezeket végigvizsgálják, és ha hiba van, másik járművet kérnek.

(hírTV, FH)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések