ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A jövőben is akadozhat a buszforgalom

Állandósulhat a jelenlegi tömegközlekedési helyzet a fővárosban, így a jövőben is akadozhat a buszforgalom - mondta Nemes Gábor, a BKV-s szakszervezetekből alakult sztrájkbizottság szóvivője kedden az MTI-nek. A közlekedési vállalat szerint a probléma csak átmeneti.
Létrehozva: 2010. január 5., 10:01 | Utoljára frissítve: 2010. január 5., 10:44
nyomtat küld

A szóvivő közlése szerint a fővárosban naponta közlekedő 1200-1300 autóbusz közül azért hiányzik átlagosan mintegy 150-200, mert az alkalmazottak kollektív szerződés hiányában a munka törvénykönyve (Mtk.) szerint dolgoznak, és annak minden egyes pontjához, előírásához szigorúan ragaszkodnak. Viszont a buszok műszaki állapotát nem oldja meg a kollektív szerződés, így ha sikerül is megállapodni a céggel, továbbra is hiányozhatnak a járművek a napi forgalomból - tette hozzá.

A szakszervezeti vezető szerint a leggyakoribb problémát a fagyálló és a fűtés hiánya, a törött tükrök és az alkatrészhiány jelenti.

Erős János, a BKV fődiszpécsere az MTI-nek azt mondta: mintegy 150 busz késve, vagy egyáltalán nem közlekedik kedd reggel a fővárosban; a buszok elsősorban Dél-Budán és Dél-Pesten hiányoznak. A fődiszpécser hozzátette, hogy ez már javulás az előző naphoz képest, amikor mintegy 180 busz nem állt forgalomba.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt közölte, hogy kedd reggel 6 óráig 250 BKV-busz késve, vagy egyáltalán nem indult el, emiatt a belvárosban, illetve a főváros déli részén kell számítani járatkimaradásokra.

A BKV átmeneti problémáról beszél

Csak átmeneti probléma a buszforgalom akadozása; amint sikerül megegyezni a szakszervezetekkel, újra normalizálódik a közlekedési helyzet - mondta Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója kedden az MTI-nek. Az igazgató szerint a szakszervezetek "nem legális sztrájkba kezdtek", ezért akadozik a buszközlekedés. Mint mondta: nem igaz az a szakszervezeti érv, amely szerint nincs elég alkatrész a buszokhoz, mivel a műszaki ellátás folyamatos. A jelenlegi helyzetet a cég úgy próbálja kezelni, hogy mintegy 10 százalékkal megnövelték az alvállalkozók számát a buszforgalomban és több műszaki szakembert hívtak be dolgozni - mondta Székelyné Pásztor Erzsébet.

(MNO, MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések