ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Lebonyolító mérnök nélkül marad a 4-es metró kivitelezése?

Lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mivel nincs több pénz a tevékenységet ellátó Eurometróval kötött szerződés első szakaszára - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön az MTI-vel. Ha nem sikerül megoldást találni, akkor újra leállhat a kivitelezés.
Létrehozva: 2010. március 4., 21:40
nyomtat küld

Az Eurometro Kft. szerződése ugyan 2012-ig szól, de a szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz tervezett véghatárideje 2010 közepe volt. Mivel erre az időre számolták ki a költségeket, a szerződés első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete március végén kimerül.

A projekt elhúzódott és ezzel együtt többletmunkák keletkeztek. A pénzhiányt szerződésmódosítással akarták megoldani, de ezt a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megakadályozta, februári határozatában elutasította a szerződés módosítását és új, nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatását írta elő - olvasható a közleményben.

Mint írták, lebonyolító mérnök hiányában a munkákat valamennyi helyszínen le kellene állítani, hiszen nem lesz, aki műszaki ellenőrként a vállalkozók teljesítését igazolja, a számlákat és kifizetéseket jóváhagyja, vagy a munkák minőségét és biztonságát ellenőrizze.

Közleményükben kifejtették, hogy ebben a helyzetben a DBR vagy törvényt sért vagy szerződést szeg. Mivel egyik sem vállalható, most a fővárossal és a kormánnyal egyeztetve keresik a megoldást. Hangsúlyozták, hogy a döntésnek még márciusban meg kell születnie.

Közölték azt is: a DBR hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében akart szerződést módosítani, de ezt a KDB elutasította, mivel szerintük más cég is elláthatja ezeket a feladatokat. A DBR viszont - bár jogilag az lehetséges - műszaki szempontból "elképzelhetetlennek" tartja, hogy az építkezés e szakaszában másik lebonyolító mérnökcsapat vegye át a munkát, amely több ezer munkafolyamatot jelent.

Mint írták, a KDB azért sem engedélyezte a szerződés módosítását, mert a nyílt közbeszerzési eljárás felelne meg az uniós jogszabályoknak. A DBR szerint azonban ez a szerződés már kikerült az EU-s támogatási keretből. A kötelező mérnökszervezet hiánya viszont veszélybe sodorhatja a 181 milliárd forintos támogatást is - hangsúlyozták.

Kitértek arra is: a jelenlegi, 60 százalék feletti készültség miatt a munkák felfüggesztésének a beruházás továbbvitelére nézve "beláthatatlan szerződéses és többletköltség-következményei lehetnek". A DBR - mint hozzátette - továbbra is kitart amellett, hogy a projekt érdekeit kell szem előtt tartania.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések