ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Kompjárat indul Lábatlan és Karva között

A jövő nyár végére ismét komp közlekedhet Lábatlan és Karva között, az Európai Unió támogatásának köszönhetően. A lábatlani Gerenday-kúriában a napokban Együttműködés határok nélkül címmel tartottak konferenciát, amelyen részt vett Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, a körzet országgyűlési képviselője. Az eseményen jelen volt a szlovákiai Karva és a magyarországi Lábatlan városának polgármestere is.
Létrehozva: 2011. január 26., 10:58 | Utoljára frissítve: 2011. január 26., 11:04
nyomtat küld

Most érkezett el az idő és a lehetőség, hogy a nagy folyó e részen is összekötő legyen, s ne elválasztó a két part között - mondta dr. Völner Pál köszöntőjében. A tanácskozáson Dinnyés István, Lábatlan, és Duka Gábor, a szlovákiai Karva község polgármestere számolt be a két település testvérkapcsolatáról, amely jövő nyártól földrajzilag is közelít egymáshoz a rendszeres kompjárat következtében.

Az Európai Unióhoz és a schengeni övezethez való csatlakozás lényegesen leegyszerűsítette az engedélyek beszerzését - mondta Völner Pál, aki immár államtitkárként tevőlegesen működhetett közre a kompjárat beindulása érdekében.

Lábatlan és Karva vízen mindössze egy kilométerre fekszik egymástól, szárazföldön, hídon megközelítve azonban 50 kilométernyi a távolság. A jövő nyárra felépülő pontonkikötő és a szükséges infrastruktúra kiépítésével azonban ismét csak egykilométernyi lesz az út.

A találkozón számos előadás hangzott el a dunai hajózás lehetőségeiről, a borturizmusról, a kerékpárutak és a kompjárat kapcsolódása adta turisztikai távlatokról. A Duna Stratégia néven ismertté vált nagyszabású program jövőjéről is fontos információk birtokába jutottak a szinkrontolmácsolással zajló, kétnyelvű konferencián.

Valaha a mindennapi élet része volt, hogy a Duna két partja közötti kompközlekedés számos szakaszán a nagy folyónak. Piszke-Lábatlanon hajókikötő fogadta naponta a Bécs-Budapest között közlekedő személyszállító hajót. A személyszállítás a két háború között is működött, később a Duna évtizedeken át elválasztotta a két parton élőket, a lábatlani kikötő elpusztult a háborúban, s nem építették újjá. A tanácskozás helyszínéül szolgáló kúria hajdani tulajdonosa, Gernday Antal maga építtette meg a hajóállomást 1863-ban, majd jelképes évi egy forintért adta bérbe a Duna Gőzhajózási Vállalatnak.

(kemoh.hu-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések