ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Felújítják a 47-es út Békéscsaba és Szeged közötti szakaszát

Már folynak a 47-es út Szeged és Békéscsaba közötti 62 kilométeres szakaszának korszerűsítéséhez kapcsolódó előkészítő munkák; a felújított utat előreláthatólag 2013 végén vehetik birtokba közlekedők - tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden az MTI-t.
Létrehozva: 2011. március 8., 18:38
nyomtat küld

A beruházás célja az út teherbírásának növelése, a vízelvezetési gondok megszüntetése, a töltéskorona és a burkolat szélességének előírások szerinti kiépítése, szükség esetén ívkorrekciók, továbbá két új körforgalmú csomópont kialakítása. A fejlesztés a kerékpárosokat is segíti, 53 kilométeren párhuzamos bicikliutat is kiépítenek a tervek szerint.

A Békéscsaba-Orosháza, az Orosháza-Hódmezővásárhely és az Algyő-Szeged közötti útszakasz burkolatának 11,5 tonna tengelyterhelésre való megerősítésével teljessé válhat a főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszának felújítása, hiszen a Hódmezővásárhely és Algyő közötti szakasz négy sávra történő bővítése már tavaly befejeződött.

A fejlesztés része az orosházi vasút feletti híd általános felújítása, a Kakasszéki-főcsatorna feletti közúti kishíd felújítása és kerékpáros-kishíd építése, valamint forgalomcsillapító szigetek létesítése Székkutas határában.

A tervezett beruházás tartalmazza az Algyő és az M43 autópálya közötti szakaszon a jelenleg is négysávos, de osztatlan pályás, csak dupla záróvonallal elválasztott útpálya fizikai elkülönítését is.

"A 47-es út felújításával gyorsabbá, biztonságosabbá válhat a közlekedés Békéscsaba és Szeged között. Az Alföld egyik legfontosabb útvonalának korszerűsítése kedvezően hathat a térség gazdaságára, s ezzel párhuzamosan a foglalkoztatottságra" - közölte Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A fejlesztéshez a NIF Zrt. már megkapta a jogerős építési engedélyeket, rendelkezésre áll az engedélyezési tervdokumentáció, elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat. A UTIBER Közúti Beruházó Kft., a FŐMTERV-Roden Konzorcium, valamint a Via-Futura Kft. pedig jelenleg készíti a kiviteli terveket. Már zajlik, és várhatóan ebben az évben be is fejeződik a szükséges területek megszerzése, megkezdődnek az előzetes régészeti feltárások, s elkészül a megvalósíthatósági tanulmány, valamint a nagyprojekt pályázati dokumentációja.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó csaknem 2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések