ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"A színvonalromlás volt jellemző a MÁV működésére"

Befejezte tevékenységét a MÁV jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002-2010 közötti döntéseket vizsgáló parlamenti albizottság. Manninger Jenő, az albizottság elnöke összegzésében a keddi ülésen kiemelte: több olyan esettel találkoztak, melyben a kormány szerveinek, illetve az Állami Számvevőszéknek tovább kell vizsgálódnia.
Létrehozva: 2011. május 24., 14:18 | Utoljára frissítve: 2011. május 24., 15:54
nyomtat küld

Manninger Jenő kifejtette: a bizottság többek közt vizsgálta a MÁV-csoport vagyonkezelési gyakorlatát, a Cargo-üzletág értékesítésének körülményeit, a motorvonatok beszerzését, az informatikai beszerzéseket, a MÁV-székház eladását, illetve a tervezett kormányzati negyed vasúttársaságra vonatkozó részeit. A képviselő hozzátette: ezeket az ügyeket Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos is vizsgálja hivatalból.

Fotó: fidesz.hu

A fő megállapításokat ismertetve Manninger elmondta: a 2002-2010-es időszakban a MÁV-csoport működésére az általános színvonalromlás volt jellemző. A képviselő kifejtette, hogy a vasúttársaság finanszírozása a költségvetési oldalról, de a cég belső gazdálkodása alapján is kérdéseket vetett fel. Másrészt – mutatott rá Manninger – a helytelen közlekedéspolitikai irányok kijelölése is hozzájárult a MÁV mai rossz anyagi helyzetéhez.

Magyarázatképp hozzátette: az átgondolatlan kiszervezések és létszámleépítések, valamint a már említett áruszállító üzletág eladása, mind tovább súlyosították a cég helyzetét. A MÁV Cargoval kapcsolatban az albizottság elnöke hangsúlyozta: az üzletág eladása stratégiailag hibás döntés volt, a szerződésnek számos vitatható eleme van. Manninger példaként említette, hogy ugyan szerepelt a szerződésben a fejlesztés, mint kikötés, ugyanakkor nem szerepelt a kontraktusban, hogy azt magyar vállalatokkal, illetve beszállítókkal kell végrehajtani.

Fotó: fidesz.hu

Manninger Jenő összefoglalójában kitért arra is, hogy az uniós beruházásokat is igen alacsony hatékonysággal valósította meg a vasúttársaság. Az elidegenítésekről szólva a fideszes politikus elmondta: azokat a bizottság véleménye szerint, egyenként is meg kell vizsgálni, ezért felkérik Budai Gyulát, hogy tegye meg a szükséges lépéseket.

Fotó: fidesz.hu

Az albizottság elnöke összefoglalójában kiemelte: míg a dologi kiadásokra, illetve a tényleges feladatokra, - úgy, mint például a karbantartás – fordított összegek folyamatosan csökkentek, addig az ügyvédi és tanácsadói szerződések milliárdokat emésztettek föl, jelesül a 2007-es évben 14 milliárd forintra rúgott a MÁV ilyen jellegű kiadásokra fordított költsége. Azonban ezeknek a tanácsadói tevékenységeknek nem látszik az eredménye, ugyanis a várt szerkezeti átalakításokat nem hajtották végre – szögezte le.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések