ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"Stratégiai hiba volt a magyar áruszállítás értékesítése"

A Magyar Államvasutak Zrt. 2002-2010 közötti gazdálkodását vizsgáló bizottság a céget érintő egyes beruházások és cégértékesítések ellenőrzése alapján javasolni fogja Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztosnak, terjesszen ki vizsgálatot és belátása szerint tegyen büntetőfeljelentést, ha szükségesnek véli - mondta el keddi sajtótájékoztatóján Manninger Jenő, a vizsgálóbizottság elnöke.
Létrehozva: 2011. május 24., 15:48 | Utoljára frissítve: 2011. május 24., 15:50
nyomtat küld

A magyar vasút helyzete drasztikusan romlott, csökkent a személyszállítás, a vonatatási és pályavasúti teljesítmény, a késő vonatok száma három és félszeresére növekedett, míg a menetrendszerűen közlekedő vasutak száma jelentősen csökkent – összegezte a Magyar Államvasutak (MÁV) jelenlegi helyzetét a vizsgálóbizottság kedden tartott utolsó ülésén követő sajtótájékoztatón Manninger Jenő.

Bejelentette: a MÁV szerkezetátalakítására és leánytársaságok privatizációjára vonatkozó döntések vizsgálatára létrehozott országgyűlési vizsgálóbizottság jelentését az MSZP képviselőjének távollétében egyhangúan szavazták meg.

Fotó: fidesz.hu

Hozzátette, az általa vezetett bizottság megállapította a 2002-2010-es időszakról, hogy az akkori gazdaságpolitika kihatott a MÁV működésére is, a kiszervezések, privatizációk egyértelműen hátrányosan érintették a céget, eljárási rendjük a jogi szabályozás ellenére sok tekintetben nem felelt meg, értékbecslések, hatáselemzések sem készültek ezekről a kiszervezésekről.  

A MÁV Cargo eladásával kapcsolatban úgy fogalmazott, ennek részleteit Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos vizsgálja; azonban egyértelműen megállapítható, hogy stratégiai hiba volt a magyar áruszállítás értékesítése. A szerződés részleteit érintve elmondta: érthetetlen miért olyan beruházási kötelezettséget írtak elő az osztrák tulajdonosnak, amely nem veszi figyelembe a magyar beszállítók érdekeit.

Az elmúlt nyolc évben a tanácsadói, ügyvédi és egyéb szerződésekre fordított munkadíjak tekintetében arról beszélt: ezek együttes összege mintegy 14 milliárd forintot tett ki, ehhez jönnek hozzá a sokmilliárdos kifizetett végkielégítések - ismertette a fideszes politikus, hozzátéve, pénzügyi szakértői elemzések alapján kimutatható, hogy nyolc év alatt mintegy 45 milliárd forinttal nőttek a MÁV igazgatási költségei.

Manninger Jenő kiemelte: a MÁV-ot érintő egyes beruházások és értékesítések ellenőrzése alapján javasolni fogják Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztosnak, terjesszen ki vizsgálatot és belátása szerint tegyen büntetőfeljelentést, ha szükségesnek véli. Konkrétumként a kormánypárti politikus a Pantel-t, az Eurometro Kft.-t,  Kárpátia Cargo-t említette.

Kitért rá, a MÁV csoport takarékos gazdálkodással működőképes lehet, mert az Új Széchenyi Terv szerint az állam átvállalja az adósságát, ami a jelentés szerint megközelíti a 300 milliárd forintot. Ez a MÁV csoportnak  2011-2014 között évi 45-46 milliárd forint adósságtörlesztést jelentene, amivel egy jelentős tehertől szabadulna meg a vállalat - fűzte hozzá magyarázatként a Manninger Jenő.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések