|
|
|
|
Budapest: hosszú távú közlekedésfejlesztési terv kell
|
Nem indulhat úgy új uniós finanszírozási ciklus 2014-ben, hogy Budapestnek nincsenek előkészített közlekedésfejlesztési projektjei - közölte Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Fenntartható város - válaszok a jövő kérdéseire című konferencián csütörtökön. |
Létrehozva: 2011. június 16., 13:41 | Utoljára frissítve: 2011. június 16., 14:48 |
nyomtat
|
küld
|
|
|
Mint azt a vezérigazgató elmondta, jelenleg "a szakadék felé haladó vonaton kell mozdonyt cserélni", de a napi teendőkön túl muszáj hosszú távú tervet készíteni. A vezérigazgató utalt arra, hogy Budapesten az utolsó nagyobb beruházási hullám a '70-es évek közepén volt, azóta a rendszer fejlesztésére gyakorlatilag nem költött a főváros, ezért "szégyenteljes, méltatlan" állapotok alakultak ki.
Vitézy Dávid úgy vélte: a budapestiek nem tekintenek "idegen dologként" a tömegközlekedésre, a hálózat kiterjedt, ugyanakkor a járműállomány rendkívül elöregedett. Mint hangsúlyozta: olyan projektekre van szükség, amelyekkel be lehet hozni az infrastruktúra hatalmas lemaradását, amennyiben ugyanis az "alap szétporlad, akkor nem biztosítható az üzemeltetés".
A BKK vezetője elmondta, a tervek között szerepel a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az évtizedek óta elavult infrastruktúra cseréje, a 3-as metró, a ráckevei és csepeli HÉV vonalának meghosszabbítása; továbbá a 42-es villamos a Havanna lakótelepig járna. Közlése szerint mintegy száz-száz villamost és trolibuszt szeretnének "csomagban" beszerezni, illetve egy új kocsiszín építése is a tervek között szerepel. Mint mondta, ezek mindegyikét elő kell készíteni, és közülük a leghatékonyabb beruházásokat kell megvalósítani.
(MTI-fidesz.hu)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|