|
|
|
|
Célzott intézkedésekkel tovább javítható a hazai közlekedésbiztonsági helyzet
|
Magyarország tevékeny szerepet vállal az európai közlekedésbiztonság javításában, amely tranzitországként is kiemelt feladata és kötelessége – jelentette ki Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács konferenciáján 2011. június 29-én, Budapesten. |
Magyarország tevékeny szerepet vállal az európai közlekedésbiztonság javításában, amely tranzitországként is kiemelt feladata és kötelessége – jelentette ki Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács konferenciáján 2011. június 29-én, Budapesten. A PIN (Road Safety Performance Index - Közlekedésbiztonsági Teljesítmény Index) projekt 2006-os elindítása óta a résztvevő 27 uniós tagállamban, valamint Norvégiában, Svájcban és Izraelben már sikerült csökkenteni a halálos és a súlyos közúti balesetek számát. A PIN tehát bizonyíthatóan olyan közlekedéspolitikai eszköz, amelynek alkalmazásával jelentős javulás érhető el a baleseti statisztikákban – mondta Schváb Zoltán a nagyszámú nemzetközi közönség előtt elhangzott megnyitójában. A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a három fő halálozási ok – a gyorshajtás, az ittas járművezetés és a biztonsági öv használatának elmulasztása – meghatározásával súlyozhatóvá vált az intézkedések fontossága. Magyarország uniós elnökségi programjában hangsúlyosan kezelte a közlekedésbiztonság kérdéseit – közölte a helyettes államtitkár, aki arra is emlékeztetett, hogy a 2010–2020. évi közlekedéspolitikai fehér könyvre vonatkozó bizottsági javaslat a fő célkitűzések között rögzíti, hogy 2050-re a tagállamokban bekövetkező közúti balesetek halálos áldozatainak száma nullához közeli érték legyen. A dokumentumot a júniusi tanácsülésen megvitató tagállami miniszterek a legfontosabb és legsürgősebb feladatok között említették további helyi és nemzeti szintű akciók indítását a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében, az európai közlekedési kutatási és innovációs politika megerősítését és az intelligens közlekedési rendszerek kiterjesztését. Az elmúlt hét tragikus magyarországi buszbalesetei is igazolják, hogy a magyar elnökség alapos okkal tartja közlekedésbiztonsági szempontból is vizsgálatra érdemesnek a közúti tranzitforgalom kérdését – hangsúlyozta a helyettes államtitkár. Schváb Zoltán beszámolt a közlekedésbiztonság terén az elmúlt időszakban elért hazai eredményekről is. Ennek kapcsán megemlítette, hogy a magyarországi közúti közlekedés biztonsága 2010-ben tovább javult, a 2001-es bázisévhez képest hazánk mintegy 40 százalékos csökkenést ért el a közúti közlekedési balesetekben elhunyt személyek számában. A helyettes államtitkár arra is kitért, hogy elkészült a 2011-2013. évekre vonatkozó Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram is, amely a hazai és térségi sajátosságokat egyaránt kezelő, európai színvonalú és biztonsági-szemlélet központú magyarországi közlekedési rendszert hoz létre. A biztonságos közlekedéshez szükséges ismeretszint további fejlesztésre szorul, így a közlekedésre nevelés korszerűsítésére, kommunikációs és felvilágosító kampányokra, a járművezető képzés rendszerének megújítására van szükség – foglalta össze Schváb Zoltán az elkövetkezendő három év főbb feladatait. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet a motorkerékpárosok, a kerékpárosok és a gyermekek közlekedésbiztonsági helyzetének javítására, a közlekedésbiztonsági szempontok hatékonyabb érvényesítésére az útépítéseknél. Kiadta: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály
(fidesz.hu)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|