ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

ÚSZT: közlekedésbiztonsági fejlesztési program indul

Schváb  Zoltán  közlekedési  helyettes  államtitkár  felkérésére, a Nemzeti Fejlesztési  Minisztérium  egyetértésével  és  szakmai támogatásával, az Új Széchenyi   Terv  akciótervének,  a  Közlekedés  Operatív  Program  (KözOP) részeként  önálló  közlekedésbiztonsági  projektjavaslatot  dolgozott  ki a Nemzeti  Fejlesztési  Ügynökség - olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.

Létrehozva: 2011. július 27., 14:51 | Utoljára frissítve: 2011. július 27., 14:52
nyomtat küld

A kezdeményezést bemutató rendezvényt az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottságának társelnöki tisztét is betöltő Schváb  Zoltán  nyitotta  meg 2011. július 27-én, Budapesten. Bevezetőjében elmondta,  hogy  a  közútkezelők  és  vasúttársaságok  által összeállított, balesetmegelőző  fejlesztési  csomagok  brüsszeli  támogatása  esetén sosem látott  mértékű  országos  közúti  közlekedésbiztonsági  program indítására nyílik  lehetőség  az  Új  Széchenyi Terv keretein belül, közel 45 milliárd forint értékben.

Schváb  Zoltán  beszédében  emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság a következő   évtizedek   közösségi  szakmapolitikai  céljait,  intézkedéseit meghatározó   Fehér   Könyvben  rendkívül  ambiciózus  közlekedésbiztonsági vállalásokat  irányozott  elő.  A  fő  célkitűzések között rögzítette, hogy 2050-re  a  tagállamokban bekövetkező közúti balesetek halálos áldozatainak száma  nullához  közeli  érték  legyen.  Európának  a  javaslat  szerint az évszázad   közepére   a  világ  minden  más  részét  felül  kell  múlnia  a közlekedésbiztonság és -védelem területén valamennyi közlekedési ágban.

A  helyettes államtitkár kifejtette, hogy az uniós törekvésekhez illeszkedő hazai   célok   elérésében   rendkívül   sokat   segíthet,   ha  a  meglévő infrastruktúra  közlekedésbiztonsági  fejlesztésére  Magyarország közösségi forrásokat  is fordíthat. A Közlekedés Operatív Programban annak elindulása óta   nem   volt  kifejezetten  a  személysérüléses  balesetek  megelőzését elősegítő   infrastruktúrafejlesztésekre   elkülönített   forrás,  dedikált projekt.

 A  találkozón  a  közútkezelők  (Állami Autópálya Kezelő Zrt., Magyar Közút NZRt.)  és  vasúttársaságok  (MÁV Zrt., GYSEV Zrt.) szakértői ismertették a programba     illeszthető     konkrét,     közlekedésbiztonságot     javító infrastrukturális  beavatkozásokat.  A  felmerült beruházások megvalósítása összesen  mintegy  45  milliárd  forintba  kerülne.  A  felsoroltak  között szerepelnek  baleseti  gócokon  tervezett beavatkozások, forgalomirányítási beruházások,  passzív biztonsági berendezések telepítése, kijelölt gyalogos átkelőhelyeken,  vasúti átjárókban és autópályákon javasolt biztonságnövelő fejlesztések.

 Az   elképzeléseket   az   előzetes  egyeztetéseken  az  Európai  Bizottság Regionális  Politikai  Főigazgatóság  és  a  Bizottság tanácsadó szervezete (JASPERS)  képviselői  elvi  egyetértésükről biztosították, uniós forrásból támogathatónak  tartották.  A  hivatalos  jóváhagyási  folyamatot  a tervek véglegesítését követően indítja meg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség - áll a minisztériumi közleményben.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések