ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Az államnak nagyobb szerepet kell vállalnia az oktatásban + videó

Nemzetközi mérésekben az látható, hogy hazánk tudja a legkevésbé esélyekhez juttatni oktatáson keresztül a gyerekeit. A magyar iskolarendszer szelektív, szegregáló, nem képes az oktatáson keresztül a családi hátrányokat, az otthonról hozott szociális, kulturális „hendikepet” kiegyenlíteni - jelentette ki Pokorni Zoltán, a Fidesz alelnöke és Hegyvidék polgármestere a Péntek 8 vendégeként.

Létrehozva: 2011. szeptember 3., 12:23 | Utoljára frissítve: 2011. szeptember 5., 10:07
nyomtat küld

Az oktatásról szólva a politikus kifejtette: vannak bizonyos alapvető törvények, több évtizedes fölismerések, ezek ma már mérhetőek. „Ez egy radikális változás, hogy az oktatás hatékonysága számszerűsíthetővé vált” – hangsúlyozta Pokorni. Szavai szerint a nagy nemzetközi felmérések lehetőséget adnak olyan fixpontok kijelölésére, amelyek nem változnak, legyen akár szó Görögországról vagy Portugáliáról, mely államok gazdasága jelenleg köztudottan válságban van.

Pokorni Zoltán a Hír TV Péntek8 című műsorában

A közoktatási törvény tervezetével kapcsolatban Hegyvidék polgármestere úgy fogalmazott: az alapkérdés az, hogy az önkormányzatok vagy az állam tartsa fenn a közoktatási intézményeket. Jelenleg a 3200 önkormányzat közül 2200 tart fent iskolát, tehát most a párszáz fős kistelepülésnek ugyan olyan oktatási kötelezettségei vannak, mint a nagyvárosoknak. Ez a helyzet nyilvánvalóan tarthatatlan. Pokorni ezzel összefüggésben rámutatott, hogy a falvaknak nincsenek meg sem az anyagi, sem a személyi feltételeik ahhoz, hogy iskolát üzemeltessenek.

A szabad iskolaválasztás rendszere az elmúlt húsz évben oda vezetett, hogy a városi, úgymond jó nevű iskolák a környező településekről elvitték a jó képességű diákokat, s a falvakban maradt a nehezen fejleszthető problémás gyerekek hada – húzta alá Pokorni Zoltán. Ez önmagában nem lenne megoldhatatlan probléma, ha egy fenntartó kezében lennének ezek az oktatási intézmények, mert akkor a hátrányos helyzetű iskolákban biztosítható lenne több eszköz a nevelésre, illetve jobb pedagógusok lennének alkalmazhatóak a hátrányok ellensúlyozására - mondta.

A képviselő hozzátette: a külön fenntartók rendszere (kistelepülés - nagyváros) nem működik. Ezért alakult ki mára az, hogy nemzetközi összehasonlításban Magyarország képes legkevésbé az oktatáson keresztül esélyhez juttatni a gyerekeket. A magyar oktatás szelektív és szegregáló, ezért nem képes az oktatáson keresztül a családi hátrányokat, az otthonról hozott szociális, kulturális „hendikepet” kiegyenlíteni – fogalmazott a politikus.

Az államnak nagyobb szerepet kell vállalni, mivel túl szétaprózódott a magyar iskola- és fenntartási rendszer. A most körvonalazódó koncepció erre megfelelő választ adhat. Az oktatáspolitikus szerint ugyanis a kistelepülések „fuldokolnak”, képtelenek fenntartani és üzemeltetni oktatási intézményeiket. Azonban ha ezt értéknek tartjuk, akkor az államnak nemcsak pénzügyileg, hanem fenntartóként is meg kell jelennie – szögezte le Pokorni.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések