ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Völner: Sok éves hátrányt dolgozhatunk le

Az Európai Mobilitási Hét rendezvénysorozat keretében, az Autómentes Hétvégén Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója aláírták az 1-es és 3-as villamosok fejlesztéséről szóló támogatási szerződést. Ugyanitt elmondták, a projekt mintegy 41 milliárd forintból valósul meg, melynek 94 százalékát uniós források biztosítják.

Létrehozva: 2011. szeptember 18., 13:23 | Utoljára frissítve: 2011. szeptember 19., 10:04
nyomtat küld

Vitézy Dávid jelentősnek nevezte a szerződés aláírását, megjegyezve: régóta ismert fejlesztési célról van szó. Kitért rá: a korábbi kormányok nem fordítottak kellő figyelmet a kérdésre, nem tudtak kellő forrást szerezni a tender megvalósításához, azonban a főváros új vezetése, illetve a BKK azonnal nekilátott a tervek előkészítésének, amelyet a kormány 2011 tavaszán támogatott.

Vitézy megemlítette: mindkét villamos szakaszon a rossz pályaállapotok miatt jelentősen nőtt a menetidő, a 80-as évekbeli létesítés óta felújítás nélkül üzemelő pályákon kénytelen volt sebességkorlátozást bevezetni a BKV. Vitézy aláhúzta: az 1-es villamos esetében a Bécsi út és a Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszon felújítják a peronokat, és megújítják a vágányok környezetét is.

Kiemelte: Budapesten először az 1-es villamos óbudai és az új, Fehérvári útig vezető szakaszán, illetve a 3-as villamos Kőbánya központján átvezető pályáján füvesített vágányokat létesítenek. A BKK vezérigazgatója arról is beszélt, hogy szeretnék építészetileg igényes módon megvalósítani a peronok lefedését, illetve a teljeskörű utastájékoztatás érdekében elektronikus információs táblákat helyeznek ki a megállókban.
 

Vitézy Dávid tájékoztatása szerint a munkálatok 2014-re befejeződhetnek, 2015-re pedig a projekt pénzügyi lezárása is megtörténhet.

A kormány partnerként támogatja a főváros és a BKK együttműködését

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szavai szerint a kormány és a főváros stratégiai együttműködésének köszönhetően ezzel a projekttel sok éves hátrányt dolgozhat le Budapest. Hangsúlyozta: a projekt nemcsak azért jelentős, mert a meglévő pályaszakaszokat felújítják, hanem azért is, mert a terv részeként az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, így a szerelvények immár a Fehérvári útig járhatnak.

Az államtitkár elmondta: a villamospálya-szakaszok megújítása mellett legalább ilyen fontos cél az észak-déli villamosrendszer összekapcsolása, illetve a Széll Kálmán tér felújítása is. Völner örömét fejezte ki, hogy a főváros és a BKK stratégiailag együtt gondolkodik. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: a kormány és az NFM mindenben partnerként fog együttműködni az említettekkel.

A fidesz.hu kérdésére, miszerint miért pont erre a két villamosszakaszra esett a választás, Völner Pál úgy válaszolt: egy túlzsúfolt centrumot csak a körgyűrűkkel lehet tehermentesíteni. Szükséges, hogy a villamosok a felújítás révén gyorsabbak és csendesebbek legyenek, ezáltal csökkenhet a menetidő, és javulhat az utasok komfortérzete – szögezte le. Emlékeztetett: az ÚSZT-ben 650 milliárd forintot különítettek el a közösségi közlekedés fejlesztésére. A pályák felújítása 41 milliárdos összköltséggel valósul meg, ennek 94 százalékát uniós támogatásból fedezi a BKK, míg a szükséges önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések