ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Elkészültek az elővárosi gyorsvasút tervei Debrecenben

Elkészült Debrecenben és vonzáskörzete kötöttpályás elővárosi gyorsvasút-fejlesztésének részletes megvalósíthatósági tanulmánya, amit hétfőn mutattak be a városházán a tervezők
Létrehozva: 2012. május 21., 14:46 | Utoljára frissítve: 2012. május 21., 16:09
nyomtat küld

Pajna Zoltán (Fidesz), Debrecen alpolgármestere a bemutató helyszínén az MTI-nek elmondta: az Európai Unió 2014-2020 költségvetési időszakához igazodva szeretné elérni, hogy ütemezetten elkezdődjön Debrecen elővárosi közlekedési fejlesztése.
   
A hosszú távú projektben növelnék a kötöttpályás közlekedés arányát annak érdekében, hogy lerövidüljön a közlekedési idő Debrecen 450 ezres agglomerációjában - tette hozzá. Pajna Zoltán tájékoztatása szerint a fejlesztés első ütemében vasúti pályaépítésre, megállók, peronok kialakítására kerülne sor.
   
Szeretnék bekapcsolni a vasúti közlekedésbe a debreceni repülőteret, de szerepel az elképzelésekben a hajdú-bihari megyeszékhely és Nagyvárad vasúti összeköttetésének megoldása is - fűzte hozzá az alpolgármester.
   
Elmondta, hogy a jelenlegi Nagyállomás mellett kialakítandó intermodális központ ügye már előrébb tart: a 767 millió forintos beruházás kétfordulós tervpályázatát meghirdették. A központ biztosítja majd az "átjárhatóságot" a vasúti, az autóbusz és a villamos közlekedés között.
   
A Debrecen és vonzáskörzete kötöttpályás elővárosi gyorsvasúti közlekedési rendszer fejlesztésével kapcsolatos hatástanulmányt a Közlekedés Kft. vezetésével hármas konzorcium készítette el - ismertették a városházán.
   
A közösségi közlekedés fejlesztésére három változatot - minimál, vasútra hangsúlyozott és átjárható közlekedési rendszer - dolgoztak ki, amelyek megvalósítása 2014-es árakon számolva 22,5 milliárd, 28,7 milliárd, illetve 40,25 milliárd forint lenne.
   
A magas költségek miatt prioritási sort állítottak fel a tervezők a beruházás több szakaszban történő megvalósítására.
   
A tervek között úgynevezett "tram train" megoldások is vannak, ami azt jelenti, hogy vasúti szerelvények is közlekednének belvárosi villamos vonalakon, illetve a villamosok is igénybe vehetnék a vasúti pályákat, ilyen formán összekötve Debrecent a környező településekkel.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések