ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Elhibázott beruházás a 4-es metró

A közelmúltban számos bírálat fogalmazódott meg a főváros működését és a közösségi közlekedés állapotát illetően. Tarlós István a Magyar Hírlapnak úgy fogalmazott, ha a 4-es metró projekt árát az előző városvezetés más beruházásokba fekteti, ma nem itt tartana Budapest.
Létrehozva: 2012. szeptember 15., 11:43 | Utoljára frissítve: 2012. szeptember 17., 09:14
nyomtat küld

– Horváth Csaba MSZP-s frakcióvezető közelmúltban tett kijelentése szerint megbukott a budapesti városvezetés, mivel megtorpant a fejlődés, és jelenleg több probléma van mint az önkormányzati ciklus kezdetén. Mi erről a véleménye?

– Általában Horváth Csaba nyilatkozataira nem szoktam reagálni. A Demsz­ky-féle főpolgármester-helyettes a város átadásánál megnyugtatott afelől, hogy rendbe tették a Budapesti Közlekedési Vállalatot. Később kiderült, nyolcszázmilliárd forintos belső adósságállománnyal rendelkezik, illetve több mint hetvenmilliárd forintos banki tartozása maradt a vállalatnak. Az előnytelen metrószerződéseket rendezetlenül hagyták hátra. Annak idején Horváth Csaba bejelentette, ötvenmilliárd forintos bevételre számít a dugódíjból, és erre hivatkozva ingyenes tömegközlekedést ígért a fővárosiaknak. Mindezek tükrében úgy érzem, akkor vagyok a legudvariasabb Horváth Csabával, ha nem reagálok a kijelentéseire. Továbbá tájékoztatom a képviselő urat, hogy Németh Zoltán frakcióvezetőnk bármikor leül vele vitatkozni.

– A 4-es metró kapcsán kötelező bevezetni a dugódíjat, de erre halasztást kértek az uniótól. Megérkezett a válasz?

– Nem született még döntés, bár nem hinném, hogy akadályokba ütközne a 2016-ig történő halasztás. A hátralévő időben meg tudnánk építeni a szükséges mennyiségű P+R parkolót, illetve van esély rá, hogy 2016-ra befejezzük a 4-es metró első szakaszát is. A dugódíjat nem tudjuk elkerülni, a Demszky-féle városvezetés az uniós támogatás feltételeként vállalta a bevezetését.

– Kimondható, hogy egyenesbe került a 4-es metró ügye?

– Nem teljesen, mivel jogilag és pénzügyileg még számos rendezetlen kérdés maradt. A Siemensszel kötött minősíthetetlenül rossz szerződés kapcsán még nagyon komoly viták és egyeztetések várhatók. Lesznek veszteségek, hiszen hat-hét évvel ezelőtt a város a szerelvények késedelmes kiszállításából adódó kár- és kötbérigényeket magára vállalta. Így ezt a csorbát nem tudjuk kiköszörülni, hiszen a Siemens követeléseit nem lehet csak úgy, egy az egyben visszautasítani. A következő hetekben egyeztetünk a cég vezérkarával. Pénzügyi problémák is vannak, hiszen a kivitelezők késedelmitöbblet-követelései – amelyek általunk részben vitatottak – meghaladják a százhúszmilliárd forintot.

Az új metrótörvény miatt az állam és a főváros között új szerződést kell kötni, ami viszont jó úton halad. Az utolsó simításokat Petykó Zoltánnal, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökével elvégeztük. Nagy valószínűséggel a kormánytól is megkapjuk a segítséget, ami a folytatáshoz szükséges.

A teljes interjú elolvasható a magyarhirlap.hu oldalon.

(Jobbágyi Zsófia - Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések