ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Aláírták az egyetértési nyilatkozatot egy újabb uniós vasúti árufuvarozási folyosóról

Az uniós országok közlekedési tárcavezetőinek hétfői brüsszeli tanácskozásán Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára egyetértési nyilatkozatot írt alá arról, hogy az úgynevezett hatos számú európai vasúti árufuvarozási folyosóban érintett öt tagállam - Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Szlovénia és Magyarország - szakminisztériumai között hivatalos együttműködést kezdenek.

Létrehozva: 2013. március 11., 18:21 | Utoljára frissítve: 2013. március 11., 18:41
nyomtat küld

Az Almería-Madrid–Barcelona–Lyon–Torino–Trieszt–Ljubljana–Budapest–Záhony útvonalon haladó folyosó ez év végén, előreláthatólag novemberben léphet működésbe. Ez egyebek közt azt jelenti, hogy a határokon átnyúló speciális menetvonalak nem vonhatóak vissza két hónapon belül, a folyosón közlekedő tehervonatok forgalmi akadály esetén a személyvonatokkal azonos prioritást kapnak, és egyetlen kapacitáselosztó központtól lehet igényelni ilyen speciális menetvonalakat.
    
A tanácskozáson szó volt arról a vasúti jogszabálycsomagról, amely - a vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságával foglalkozó uniós irányelv tervezett módosítása révén - elvonna egyes eljárási hatásköröket a nemzeti vasútbiztonsági hatóságoktól, a vasúti járművekkel, jelző- és biztosító-berendezésekkel kapcsolatban. Az Európai Bizottság elképzelése szerint az engedélyezési és tanúsítási feladatokat elsősorban az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) venné át. A vitában azonban kiderült - tájékoztatta magyar újságírókat Schváb Zoltán -, hogy számos tagállam, köztük Magyarország is korainak és indokolatlannak tartja az ERA hatósági jogkörének jelentős bővítését.
    
A szakminiszterek munkaebéden tekintették át a közúti közlekedés biztonságával összefüggő legjobb nemzeti gyakorlatokat. Schváb Zoltán a hazai szakpolitikai eredményeket bemutató hozzászólásában emlékeztetett arra, hogy az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács tavaly Magyarországnak ítélte oda úgynevezett PIN-díjat a halálos közúti balesetek számának csökkentésében elért eredményei elismeréseként.
    
A közúti közlekedésbiztonság számára - mondta a helyettes államtitkár magyar újságíróknak - új, egyre súlyosabb kihívást jelent a kábítószer hatása alatt történő járművezetés, amelynek a kiszűrésére még nem állnak rendelkezésre olyan jól kidolgozott eljárásmódok, mint amilyenek az ittas vezetés elleni küzdelmet segítik.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések